به گزارش پارس به نقل از مشرق، در این هفته از لیگ برتر ۱۵ گل از خط دروازه ها عبور کرد و تیمهای نفت تهران و صبای قم با زدن ۲ گل بهترین خط حمله این هفته را به خود اختصاص دادند.

در این هفته فقط دیدار ملوان و پیکان بدون گل به پایان رسید و به جز این دو تیم، داماش و گهر درود نیز مقابل حریفانشان موفق به گلزنی نشدند و به این ترتیب ۱۳ تیم در این هفته دروازه حریفان خود را بازکردند.

آلومینیوم هرمزگان و استقلال تهران در هفته سی و دوم بهترین نتایج را نسبت به سایر تیمها به دست آوردند. آلومینیوم با برتری مقابل گهر درود یک گام دیگر به بقا در لیگ برتر امیدوار شد و استقلال نیز با تساوی برابر سپاهان همچنان صدرنشین لیگ و شانس اول کسب مقام قهرمانی این فصل باقی ماند.

در ادامه مهمترین و جالب ترین اتفاقات این هفته لیگ برتر فوتبال می آید:

تساوی دراماتیک استقلال و سپاهان

مهمترین دیدار این هفته لیگ برتر دوشنبه میان استقلال و سپاهان برگزار شد. سپاهان در حالی که در همان ابتدای بازی به خاطر اخراج فرشید طالبی ۱۰ نفره مقابل استقلال بازی را ادامه داد، در دقیقه ۶۶ توسط محرم نویدکیا به گل رسید. در صورتی که سپاهان می توانست این برتری خود را حفظ کند صدر جدول را از استقلال می گرفت و می توانست با یک پیروزی و یک تساوی در دو بازی باقی مانده هم قهرمان لیگ شود ولی گل به خودی دقیقه ۹۴ محسن ایران نژاد تمام آرزوهای سپاهان را بر باد داد تا استقلال همچنان مدعی اول قهرمانی باشد.

گل ایران نژاد در دقایق تلف شده بازی یادآور گل دقیقه ۹۶ سپهر حیدری در زمان حضورش در پرسپولیس مقابل سپاهان بود که باعث شد پرسپولیس در آن زمان با هدایت افشین قطبی قهرمان لیگ برتر شود.

فرشید طالبی مدافع سپاهان که خشن ترین بازیکن این فصل لیگ برتر هم هست، در بازی دوشنبه برای دومین بار پیاپی در نیمه اول بازی مقابل تیم امیر قلعه نویی از بازی اخراج شد.

قهر هواداران تراکتورسازی با این تیم

دوشنبه در دیگر دیدار حساس هفته سی و دوم لیگ برتر، تراکتورسازی در حالی میزبان فولاد خوزستان بود که می توانست با برتری در این دیدار همچنان شانس نسبتا قابل توجهی برای قهرمانی در لیگ برتر داشته باشد. تراکتوری ها که در چند هفته اخیر افت کرده اند و نتایج قابل قبولی در لیگ قهرمانان آسیا به دست نیاورده اند، در صورتی که فولاد را می بردند، ۶۱ امتیازی می شدند و با توجه به تساوی استقلال و سپاهان، در فاصله ۳ امتیازی از صدرجدول باقی می ماندند ولی این تیم نتوانست مقابل فولاد به نتیجه ای بهتر از تساوی دست پیدا کند.

از نکات قابل توجه این دیدار، قهر هواداران تراکتورسازی با تیمشان بود به نحوی که حدود ۲-۳ هزار نفر برای دیدن این دیدار به استادیوم یادگار امام رفته بودند و اکثر صندلی های ورزشگاه خالی بود. به نظر می رسد تراکتوری ها از عملکرد سرمربی پرتغالی خود رضایت کافی ندارند و او تنها دو سه هفته دیگر میهمان تبریزی ها خواهد بود.

هواداران گهر همچنان متعصب به این تیم

بر خلاف تماشاگران تبریزی، هواداران تیم گهر درود علی رغم اینکه تیمشان به لیگ دسته اول سقوط کرده است، همچنان به این تیم متعصب هستند و در بازیهای تیمشان، استادیوم درود را پر می کنند.

گهر در هفته سی و دوم لیگ برتر به آلومینیوم هرمزگان باخت.

نفت آبادان پس از سقوط به فکر بردن افتاد

نفت آبادان که پس از دو فصل حضور نسبتا موفق در لیگ برتر، امسال به لیگ دسته اول سقوط کرد، در حالی این هفته میزبان راه آهن و شاگردان علی دایی بود که به نظر می رسد راه آهن کار سختی برای بردن صنعت نفت نداشته باشد. البته در پایان بازی این اتفاق نیفتاد و صنعت نفتی ها گویا تازه به فکر این افتاده اند که بازیهای خود را باید ببرند. صنعت نفت در این بازی با یک گل راه آهن را شکست داد و بعد از ۴ هفته امتیاز کسب کرد.

پیکان فیروز کریمی گل نخورد!

پیکان که این فصل روزگار سیاهی داشت و سقوطش به لیگ دسته اول هم محرز شده است، در هفته سی و دوم لیگ برتر دروازه خود را بسته نگه داشت و یک امتیاز گرفت.

پیکان که با ۶۲ گل خورده و تفاضل گل ۳۷- بدترین خط دفاع این فصل را در اختیار دارد در اواسط فصل فیروز کریمی را جایگزین عبدالله ویسی کرد تا این تیم به لیگ دسته یک سقوط نکند ولی با حضور این مربی هم اتفاق خاصی برای پیکانی ها نیفتاد.

این تیم این هفته در انزلی به مصاف ملوان رفت و موفق شد گلی دریافت نکند!