میدان المپیک همیشه شاهد اشک و لبخندهای ورزشکاران مختلف سراسر جهان بوده است. مسابقاتی که گاهی شاهد شادی ورزشکاران و گاهی شاهد اشک‌ها و ناراحتی‌ها بوده‌ایم، اما لحظات و افرادی در تاریخ المپیک وجود دارند که هیچ وقت از ذهن‌ها پاک نمی‌شوند.

در زیر به برخی از این لحظات ناب اشاره می‌شود:

ژوانی؛ کسب مدال بعد از 4 روز از مرگ مادرش

شاید یکی از احساساتی‌‌ترین لحظه‌ها در المپیک مربوط به ژوانی راشت، ورزشکار اسکیت‌باز کانادایی باشد. وی در المپیک زمستانی 2010 در ونکوور در حالی مقابل میلیون‌ها نفر به رقابت پرداخت که فقط 4 روز از مرگ ناگهانی مادرش به دلیل حمله قلبی می‌گذشت. او در این بازی‌ها به مدال برنز رسید و آن را به روح مادرش اهدا کرد.

لورانس لمیوکس؛ از دست دادن مدال در ازای جان انسان‌ها

وقتی این ورزشکار بادبانی کانادا در المپیک 1988 سئول رقابت می‌کرد و به کسب مدال هم نزدیک بود، اما وزش باد خطرناک باعث شد تا چند قایق واژگون شود. این ورزشکار از کسب مدال بازماند، اما جان 2 ورزشکار را نجات داد. وی بعد از این مسابقات مدالی را به عنوان یک قهرمان دریافت کرد.

کره شمالی و جنوبی زیر یک پرچم در مراسم رژه

به دلیل جنگ‌هایی که بین دو کره شمالی و جنوبی وجود داشت این دو کشور رابطه خوبی با هم نداشتند، اما در المپیک 2000 سیدنی این دو کشور با یونیفورمی واحد و زیر یک پرچم مشترک در مراسم رژه شرکت کردند.
گزارشی از اشک‌ها و لبخندها در المپیک مایکل فلپس؛ پدیده‌ای که در یک المپیک 8 طلا گرفت

او را یک "پدیده" و یا یک "ماهی" بخوانید. فلپس شناگر آمریکایی در المپیک 2008 پکن موفق شد 8 مدال طلا را با خود به خانه ببرد و رکورد 7 مدال مارک اسپیتز را در المپیک بشکند.
گزارشی از اشک‌ها و لبخندها در المپیک آبراماشیویل؛ مرگ ناگهانی در جریان تمرین

جهان در وحشت تماشای المپیک 2010 ونکوور بود، وقتی که لژر گرجستانی در زمان تمرین کشته شد. برای این کشور و 10 ورزشکار شرکت کننده این خبر شوک کننده بود. با وجود اینکه ورزشکاران در غم از دست دادن هم تیمی‌ و دوست خود بودند، اما با قدرت رقابت کردند.

یوسین بولت؛ شکستن رکورد المپیک و جهان

چه چیزی بهتر از مدال طلا در 3 المپیک؟ یوسین بولت قهرمان جامائیکایی المپیک در المپیک 2008 پکن رکورد جهان و المپیک را در دوی 100 و 200 متر شکست. وی همچنین در دوی 4 در 100 متر همراه با هم تیمی‌هایش به مدال رسید.
گزارشی از اشک‌ها و لبخندها در المپیک متیاس استینر؛ معجزه‌ای به نام مدال

گاهی اوقات معجزه دقیقا زمانی است که یک ورزشکار به مدال طلا دست پیدا می‌کند. استینر یک سال بعد از مرگ همسرش در تصادف رانندگی، در مسابقات وزنه‌برداری المپیک پکن در دسته فوق سنگین به مدال دست پیدا کرد. این اتفاق یک لحظه تاریخی برای این ورزشکار آلمانی و همه تماشاگرانی بود که شاهد غلبه استینر بر مشکلات بودند.

ادای احترام برای ورزشکاران سیاه پوست

مهمترین لحظه تاریخی در المپیک 1968 زمانی است که تامی اسمیت و جان کارلوس آمریکایی دستان خود را در زمان اهدای مدال و روی سکو به احترام سیاه‌پوستان بالا بردند.
گزارشی از اشک‌ها و لبخندها در المپیک نادیا کامانسی؛ نخستین ژیمناست‌کار زن با کسب 3 طلا

ژیمناست‌کار رومانیایی که در المپیک تابستانی 1976 در مونترال موفق به کسب 3 مدال طلا شد. وی نخستین زنی است امتیاز کامل را در طول تاریخ المپیک کسب کرد.

دِرِک ردماند؛ کمک پدر به پسر برای رسیدن به خط پایان

دونده بریتانیایی در 400 متر که از ناحیه همسترینگ در مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک 1992 بارسلون دچار آسیب‌دیدگی شد. این ورزشکار از کسب مدال بازماند، اما با وجود درد توانست در خط پایان قرار بگیرد. لحظه به یادماندنی مسابقه این ورزشکار زمانی است که پدرش به لاین مسابقه آمد و به پسرش کمک کرد تا بتواند این رقابت‌ها را به پایان ببرد. همه تماشاگران حاضر در ورزشگاه‌ها تا مدت‌ها با دیدن این صحنه این ورزشکار و پدرش را با تشویق مورد حمایت قرار دادند.
گزارشی از اشک‌ها و لبخندها در المپیک آببه بیکیلا؛ رقابتی برای کسب مدال بدون کفش

بسیاری از مردم احتمالا نتوانسته‌اند رقابت بیکیلا را در المپیک فراموش کنند، رقابتی غیر ممکن؛ این ورزشکار در حالی در دوی ماراتن شرکت داشت که بدون کفش بود و به مدال هم دست پیدا کرد. این اتفاق در المپیک 1960 رم رخ داد.
گزارشی از اشک‌ها و لبخندها در المپیک