محمد جواد معنوی‌نژاد ملی پوش والیبال ایران درباره آغاز تمرینات تیم ملی جهت حضور در بازی‌های المپیک ریو اظهار داشت: بعد از مدتی تعطیلات اردوهای ما شروع شد البته زمان لازم است تا بچه ها به آمادگی بالا برای حضور در المپیک برسند. برای هر بازیکن حضور در این بازی‌ها افتخار است. بنابراین همه تمرین می‌کنند تا بهترین نتیجه را داشته باشیم.

وی درباره مصدومیت سه بازیکن در تیم ملی گفت: خستگی مسابقات و فشار بالا باعث شد تا مصدوم داشته باشیم البته در دو سه هفته‌ای که به بازی‌ها باقی مانده شرایط بدنی بازیکنان بهتر خواهد شد.

معنوی‌نژاددر پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از بازی‌های المپیک چیست و اینکه یکی از حریفان سخت ما آرژانتین است خاطرنشان کرد: همه تیم‌ها به المپیک می‌آیند و با قدرت ظاهر می‌شوند که همه رقیبانشان را شکست دهند ما هم می‌خواهیم همه تیم‌ها را ببریم و قرار نیست زنگ تفریح باشیم. با آرژانتین هم دو بازی در لیگ جهانی انجام دادیم که در هر دو مسابقه سه بر دو پیروز شدیم. آرژانتینی ها نشان داد دست و پا بسته نیست و مطمئنا آنها در المپیک دو برابر توان خود را می‌گذارند تا دو شکستی که مقابل ما داشتند را جبران کنند.

ملی پوش والیبال ایران درباره عملکردش در لیگ جهانی عنوان کرد: اعتمادی که لوزانو به من و همه بازیکنان کرد باعث شد که ما همه تلاشمان را بگذاریم و امیدوارم این تلاش‌ها همچنان ادامه داشته باشد تا باز هم اعتماد سرمربی را جلب کنیم.