محمدحسین کنعانی‌ پس از پایان تمرین امروز  استقلال در مورد اینکه پیوستنش به جمع آبی‌پوشان با حواشی زیادی همراه بوده است گفت: حواشی در کار نبود، بلکه تیم مقابل (پرسپولیس) برای من حواشی ایجاد کرد. من بازیکن حرفه‌ای هستم و حق انتخاب داشتم. دو سال پیش علیرضا منصوریان با من صحبت کرد و اکنون به استقلال آمدم. اینکه گفته می‌شود فوتبالم را از پرسپولیس آغاز کردم، صحبت ندارد. من فوتبالم را از استقلال ماهشهر آغاز کرده و پس از آن دو سال در تیم پایه پرسپولیس حضور داشتم.

مدافع تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه صفحه شخصی‌اش را از قرمز به آبی تغییر داده است، گفت: چنین چیزی نیست و آن را با فتوشاپ درست کرده بودند.

کنعانی‌زادگان در واکنش به اینکه گفته می‌شود بازیکنان امروزی عرقی به پیراهن خود ندارند و به‌خاطر پول به تیم‌های دیگر می‌روند، تصریح کرد: چنین چیزی در مورد من وجود ندارد. من از بچگی به استقلال علاقه‌مند بودم و استقلالی خواهم ماند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر استقلالی بوده چرا برای مذاکره به باشگاه پرسپولیس می‌‌رفت، گفت: من تصور می‌کردم که دو فصل و نیم با پرسپولیس قرارداد داشتم. پس از پایان دوران خدمتم در ملوان فکر کردم یک نیم فصل با پرسپولیس قرارداد دارم. وقتی که سازمان لیگ اعلام کرد که با پرسپولیس قرارداد ندارم به مسئولان پرسپولیس گفتم که من دیگر با شما قراردادی ندارم.

وی در مورد اینکه شایعه شده شرط کاپیتانی برای پرسپولیسی ها گذاشته است گفت:  خنده‌ام می‌گیرد که چنین حرف‌هایی می‌‌زنند! ضمن اینکه بحث پول هم مطرح نبود و برای رضایت‌نامه و مشخص شدن وضعیت قراردادم به باشگاه پرسپولیس می‌رفتم.

کنعانی در مورد اینکه پرسپولیسی ها قصد دارند از او شکایت کنند گفت: هم تهدید شدم و هم بحث شکایت را مطرح کردم، اما به این چیزها اهمیت نمی‌دهم و همه فکر و ذکرم را برای استقلال خواهم گذاشت.