علیرضا منصوریان در حاشیه تمرین عصر امروز (سه‌شنبه) تیم فوتبال استقلال در مورد آماده‌سازی این تیم و بازیکنان جدیدی که به جمع آبی‌پوشان پیوسته‌اند، گفت: ابتدا باید در مورد محمدحسین کنعانی‌زادگان بگویم که ما او را 10 روز در اختیار دکتر نوروزی و بچه‌های کادرپزشکی استقلال قرار داده‌ایم و بقیه بازیکنان را خوشبختانه در اختیار داریم. به کنعانی‌زادگان در اردوهای تیم امید و بزرگسالان فشار زیادی آمده، ضمن اینکه در ملوان نیز با آن شرایط زمینی که دارد تمرین می‌کرده است.

وی افزود: وضعیت بدنسازی تیم ما به گونه‌ای خواهد بود که یک سیر صعودی را طی کنیم. در روز هفدهم بدنسازی یک بازی تدارکاتی و در روزهای بیست‌وسوم و سی‌ام بدنسازی دو بازی تدارکاتی انجام می‌دهیم. در ادامه اردویی را در یکی از کشورهای مجاور شمال ایران برگزار خواهیم کرد.

خود را برای یک لیگ فرسایشی و طولانی آماده می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: در ادامه باید ببینیم آیا تیم ملی اردوهای فشرده‌ای دارد که اگر اردویی نباشد در روز سی‌وچهارم بدنسازی آخرین بازی تدارکاتی خودمان را انجام داده و خود را برای یک لیگ فرسایشی و طولانی آماده می‌کنیم.

تک تک بازیکنانی که به استقلال آمده‌اند به پیراهن این تیم علاقه‌مند هستند

منصوریان در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما بازیکنان امروز استقلال و پرسپولیس همچون گذشته روی پیراهن‌شان تعصب دارند، گفت: ما همان‌طور که برای خودمان احترام می‌خریدیم، تک‌تک بازیکنانی هم که به استقلال آمده‌اند علاقه‌مند به پیراهن این تیم هستند. ما یک نسل متعصب بودیم و این نسل هم نسلی متعصب است. این دو تیم هوادار خاص خود را دارند و در این بین بازیکنان هم گرایش‌های خاصی نسبت به این دو تیم دارند.

حق طبیعی ماست که کنعانی‌زادگان را استقلالی بدانیم

وی ادامه داد: من خودم در صحبت‌هایی که با بازیکنان می‌کردم به‌دنبال جذب بازیکنی بودم که علاقه‌مند به استقلال باشد. صددرصد بازیکنان ما علاقه‌مند به پیراهن تیم‌شان هستند، البته شما شاید بحث کنعانی‌زادگان را مطرح کنید. او فوتبال خود را از تیم استقلال ماهشهر شروع کرد و بعد در سیر رشد فوتبالی خود یک مقطعی را در پایه‌های پرسپولیس بازی کرد. در مجموع باید بگویم حق طبیعی ماست که او را استقلالی بدانیم.

رضایی به‌خاطر علاقه‌اش به استقلال به ما تخفیف داد

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطر نشان کرد: در مورد کاوه رضایی هم باید بگویم به او اختیار دادیم تا بهترین تصمیم را بگیرد. او در تصمیم‌گیری آزاد بوده است. بنابراین وقتی استقلال را انتخاب کرد این موضوع نشان دهنده علاقه‌مندی او به تیم استقلال بوده است. من حتی تخفیف ویژه‌ای که او در قراردادش به باشگاه استقلال را داد پای استقلالی بودن او می‌گذارم.

استقلال را نرمال و منطقی بسته‌ایم

منصوریان در پاسخ به این پرسش که آیا استقلال رؤیایی بسته شده است، اعلام کرد: تا اینجای کار ما استقلال را نرمال و منطقی بسته‌ایم و در نقل‌وانتقالات خیلی خوب کار کرده‌ایم. البته تیم‌های دیگر هم خوب کار کرده‌اند. ما در یک یا دو پست جای خالی داریم که اگر نتوانیم بازیکنان مدنظرمان را جذب کنیم به همین جوان‌هایی که داریم اکتفا می‌کنیم. در استقلال اکثر ستاره‌ها زیر 24 سال هستند. ما میانگین سنی تیم را پایین آورده‌ایم و مطمئن باشید تیم استقلال تا پایان سال 98 بازیکن خوب دارد. ما بازیکنان خیلی خوبی را جذب کرده‌ایم.

بازیکنی که به پرسپولیس گل زد را با 35 میلیون تومان به استقلال آوردم

وی یادآور شد: اگر پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را پشت سر بگذاریم باید در سه جام بجنگیم. من زمانی که در نفت بودم یک بازیکن جوان را با قرارداد 35 میلیون تومانی را جذب کردم. در آن موقع از من پرسیدند که چرا این کار را کردید؟ گفتم که این بازیکن یک جا به درد ما خورده و دست ما را می‌گیرد که در هفته بیست‌وهشتم این اتفاق افتاد و مقابل پرسپولیس آن بازیکن گل زد، این بازیکن همان مجتبی حق‌دوست است که الان از نظر مالی ارزش زیادی پیدا کرده است.

بازیکنی که در ترکیب اصلی استقلال قرار بگیرد یعنی خیلی خوب کار کرده است

منصوریان اضافه کرد: هر بازیکنی که یکی از 11 پیراهن اصلی استقلال را به‌دست آورد، یعنی خیلی خوب کار کرده است. البته به‌دست آوردن پیراهن 18 نفره تیم کار سختی است و پس از آن بازیکن باید به‌دنبال قرار گرفتن در 11 نفره اصلی باشد.

احتمالاً یک دروازه‌بان خارجی جذب می‌کنیم

وی در مورد آخرین وضعیت مصدومیت سیدحسین حسینی و اینکه اگر خوب نشود با توجه به محرومیت انضباطی رحمتی در دو هفته ابتدایی لیگ چه خواهید کرد، گفت: زانوی حسینی به بازپروری نیاز دارد. من از دو یا سه دکتر خواسته‌ام که نظر بدهند. باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. اگر شرایط طوری باشد که از این دروازه‌بان نتوانیم استفاده کنیم یک گلر خارجی زیر 23 سال جذب می‌کنیم تا از سهمیه زیر 23 سال خود استفاده کرده باشیم.

ما به‌شدت روی چشمی در نیم‌فصل دوم حساب کرده‌ایم

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه وضعیت روزبه چشمی چه خواهد شد، اعلام کرد: چشمی یک بازیکن منطقی است و قبل از اینکه من با او صحبت کنم، او با من صحبت کرد. ما سعی خواهیم کرد شأن و احترام چشمی حفظ شود. او تا آذرماه یعنی تا نیم‌فصل دوم نمی‌تواند به میادین برگردد. تا آن زمان ما او را از لیست خارج کرده است، اما نوع قرارداد و مبلغ آن تغییری نخواهد کرد، ما به‌شدت روی روزبه در نیم‌فصل دوم حساب کرده‌ایم و تیم آنالیز ما در نفت تهران روزبه را یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان استقلال می‌دانسته است.

افشین جزو جامانده‌های ویترین فصل نقل‌وانتقالات است

منصوریان در میزان آمادگی آرش افشین به‌دلیل دور بودن از میادین رسمی مسابقات گفت: افشین از نسل بازیکنانی مانند کاوه رضایی و بختیار رحمانی است که در تیم امید شاگرد من بودند. به دو دلیل او از شرایط آرمانی خود دور شد، اول به‌دلیل مصدومیت سخت که با آن مواجه شد و بعد هم به‌دلیل درگیر شدن با مشکلات سربازی. زمانی هم که در ملوان بازی می‌کرد دوباره از ناحیه‌ای که مصدوم شده بود ضربه خورد که خوشبختانه فکر می‌کنم این مصدومیت برطرف شده است. من پس از عقد قرارداد با او ساعت 11 شب با آخرین مربی‌اش یعنی استیلی که از دوستان خوبم است در مورد وضعیت بدنی و آمادگی افشین صحبت کردم که استیلی نیز توضیحات کامل را به من داد. به اعتقاد من افشین جزو جامانده‌های ویترین فصل نقل‌وانتقالات است و در حال حاضر انگیزه بسیار زیادی دارد تا فصل خوبی را در استقلال داشته باشد.

ابراهیمی اگر در ایران بماند با ما خواهد بود

وی در مورد اینکه آیا امید ابراهیمی در استقلال می‌ماند یا نه، افزود: ابراهیمی اگر در ایران بماند با ما خواهد بود. ما در مورد او از خسرو حیدری خبر می‌گیریم، حتی دیگر نیاز نیست به خودش زنگ بزنیم. به‌هر حال خسرو جزو بزرگ‌ترهای تیم ما بوده و کمک زیادی به ما می‌کند.