خداداد عزیزی پیشکسوت فوتبال کشورمان می گوید کی روش به خاطر لج بازی به برانکو حمله کرده است. او همچنین در ماجرای درگیری این دو نفر، حق را به برانکو می دهد. او همچنین به ماجرای تغییر تیم بیرانوند، کنعانی زادگان و کاوه رضایی واکنش نشان داد. گفت و گو با خداداد عزیزی را می خوانید.

 

درگیری برانکو و کی روش این روزها سوژه رسانه ها شده، نظر شما در این باره چیست؟

جوری که من مطلع شدم عمده مشکل این است که فدراسیون ما نیازمندی های کی روش را برآورده نمی کند. این بنده خدا هنوز هم دنبال زمین است و به همین دلیل به همه گیر می دهد، البته صحبت هایش منطقی نیست ولی ما باید این امکانات را به او بدهیم. امکانات که نمی دهیم، بهانه هم می گیریم.

ولی او به ملی پوشان گفته اگر به ایفمارک بروید از تیم ملی خط می خورید.

اگر ما منطقی با کی روش صحبت کنیم فکر نمی کنم او اینقدر غیرمنطقی باشد که به بازیکنان بگوید نروید تست پزشکی! امارات در سال 2000 از من تست پزشکی گرفت ما در ایران تست نگیریم؟ مگر می شود که بگوییم نباید به ایفمارک بروید؟ یا بگوییم بازیکن تیم ملی نرود سر تمرین؟

به هر حال این حرف ها زده شده!

بازیکن با باشگاه قرارداد دارد و پولش را می گیرد، با تیم ملی که قرارداد ندارد، تیم ملی باید 15 روز قبل از بازی هایی که در فیفادی انجام می شود به باشگاه ها نامه بزند و بگوید ما فلان بازیکن را می خواهیم، بازیکن هم 4 روز قبل از بازی ها به تیم ملی ملحق می شود.

الان ملی پوشان پرسپولیس تست پزشکی نداده اند و حتی برخی از آن ها تا امروز در تمرینات این تیم شرکت نکردند.

مشکل از بی عرضگی باشگاه های ماست، 40-30 درصد قرارداد بازیکن را کم کنند ببینم جرات دارد سر تمرین نیاید؟ بازیکن باید در اختیار باشگاه باشد.

یعنی حق با برانکو است؟

برانکو با من خوب نبود و بعد از بلاژ هیچوقت مرا به تیم ملی دعوت نکرد، یک بار هم که دعوت کرد به خاطر فشار رسانه ها و هواداران بود، طبیعتا من نباید از او حمایت کنم ولی بله در این مورد حق با اوست. کی روش لج کرده و اینگونه برخورد می کند.

ولی او مربی حرفه ای است و طبیعتا نباید لج کند.

مگر ما در برابر او حرفه ای عمل می کنیم که او حرفه ای عمل کند؟ ما به کی روش فشار می آوریم و از او جام جهانی را می خواهیم ولی امکانات نمی دهیم. یک روز وزیر می گوید سرمربی خوب نیست یک روز یک نفر دیگر، قاعده فوتبال حرفه ای را بلد نیستیم، ما باید تکلیف مان را بدانیم؛ کی روش را می خواهیم یا خیر؟ اگر می خواهم باید به او امکانات بدهیم اگر نمی خواهیم باید قیدش را بزنیم. آنقدر امکانات نمی دهیم که او هم می گوید حالا که این کارها را می کنید من هم اینگونه با حمله کردن به این و آن جواب تان را می دهم. این خواسته ها غیرمنطقی نیست.

در دوره شما اینگونه بود که بازیکن با پرسپولیس مذاکره کند و با استقلال ببندد؟

یک بازیکن حق انتخاب دارد و هرجا پیشنهاد بهتری بدهد، به آن جا می رود. با احترام به هواداران، فوتبال حرفه ای این چیزها را نمی پذیرد و هرجا پول بیشتری بدهد، بازیکن آن جا می رود.