قرارداد روی هاجسون با اتحادیه فوتبال انگلیس پس از رقابت های یورو 2016 به پایان می رسد و در حالی که هنوز دو طرف درباره قرارداد جدید با هم مذاکره نکرده اند، هاجسون تمایل خود را برای ادامه کار و هدایت این تیم در جام جهانی 2018 نشان داده است.گرگ دایک رئیس تشکیلات فوتبال انگلیس شرط تمدید قرارداد او را موفقییت در یورو 2016 اعلام کرد.

از نظر دایک موفقییت در یورو یعنی رسیدن به نیمه نهایی، او حتی حذف در مرحله یک چهارم نهایی در ضربات پنالتی را نیز موفقیت تلقی کرده است.

دایک گفت:ما کاملا واضح و روشن به هاجسون گفته ایم تا قبل از پایان یورو هیچ تصمیمی گرفته نخواهد شد.قطعا اگر شما به نیمه نهایی برسید این یک موفقیت است.

حتی اگر ما  در یک چهارم نهایی خوب بازی کنیم و به یک تیم خوب ببازیم یا در ضربات پنالتی شکست بخوریم ، بازهم می توان در مورد قرارداد مذاکره کرد.

دایک که قبلا گفته بود هدف انگلیس باید قهرمانی در جام جهانی 2022 باشد بار دیگر بر گفته خود تاکید کرد و گفت: ما اکنون تیم بسیار جوانی داریم،اگر بتوانیم بازیکنان جوان را حفظ کنیم و چند جوان دیگر را نیز به تیم بیاوریم،2022 هدف واقع گرایانه ای است.

اما رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس از این که به بازیکنان جوان انگلیسی کمتر در لیگ برتر میدان می شود،ابراز نگرانی کرد. 

او با اشاره به رشفورد پدیده این فصل منچستریونایتد گفت بازیکنانی مانند رشفورد هم هستند که هرگز فرصت بازی در لیگ برتر را پیدا نمی کنند.