وزیر ورزش و جوانان بالاخره بعد از مدت‌ها حرف و حدیث هیأت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را معرفی کرد و در این بین مطابق پیش‌بینی‌ها هیأت مدیره آبی‌ها با تغییرات زیادی روبرو شد. 

با آرایش جدید هیأت مدیره استقلال عباس کردنوری، مقداد نجف‌نژاد و شاهرخ سبک دست از هیأت مدیره این باشگاه خارج شده‌اند و به جای آنها منصور پورحیدری به عنوان عضو فنی هیأت مدیره منصوب شده است و البته تقوی‌نژاد و حسین‌زاده اعضای هیأت مدیره آبی‌ها را تشکیل می‌دهند. البته حسین‌زاده از حضور در هیأت مدیره استقلال انصراف داده است و احتمالا ظرف روزهای آینده یک عضو دیگر از سوی محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان معرفی خواهد شد. در این بین مسعود معینی و شهاب جهانیان تنها کسانی هستند که از هیأت مدیره قبلی همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

عباس کردنوری به دلیل کهولت سن، مقداد نجف‌نژاد به دلیل پایان حضورش در مجلس و شاهرخ سبک‌دست به دلیل عدم توانایی در حل مشکلات مالی استقلال از کار برکنار شدند و جای خود را به اعضای جدید دادند. با وجود این که بهرام افشارزاده در آرایش جدید هیأت مدیره استقلال جایی ندارد اما او همچنان به عنوان سرپرست باشگاه به کارش ادامه می‌دهد و حداقل تا پایان فصل نقل و انتقالات در سمت خود ابقا خواهد شد.

اما در این بین نحوه انتخاب اعضا از طریق وزارت ورزش و جوانان هم بسیار جالب است. شنیده‌ها حاکی از آن است که به جز اعضای فنی هیأت مدیره، سایر اعضا برای ورود به هیات مدیره باید دو میلیارد تومان پول بدهند. در واقع 3 عضو غیرفنی هیأت مدیره باشگاه استقلال در مجموع قرار است 6 میلیارد به این باشگاه کمک مالی کنند. البته این موضوع در سال‌های گذشته هم در هیئت مدیره این 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود داشته است که به نظر می‌رسد به هیچ عنوان منطقی نیست. معمولا در تمام باشگاه‌ها دنیا اعضای هیأت مدیره با ارائه برنامه‌ای مدون مشکلات 2 باشگاه را به صورت ریشه‌ای حل می‌کنند ولی در ایران به فکر حل مقطعی مشکلات مالی هستند.