افشین پیروانی  درباره استراحت اجباری بازیکنان ملی پوش تا سی‌ام خرداد اظهار کرد: همانطور که می‌دانید رقابتهای لیگ برتر در فصل پانزدهم ٢٤ اردیبهشت به پایان رسید و بلافاصله بازیکنان ملی پوش برای استفاده از دو فیفادی به تیم ملی آمدند.

وی افزود: ملی پوشان از ابتدای خرداد تا هجدهم همین ماه در اردوی تیم ملی حضور داشتند و دو بازی دوستانه پشت سر گذاشتند و با این شرایط استراحتی نداشتند، این در حالی است که بازیکنان غیر ملی پوش در این مدت در استراحت به سر می‌بردند بنابراین طبیعی است که بازیکنان ملی پوش هم مثل سایر ورزشکاران به استراحت نیاز داشته باشند و به همین خاطر از آنها خواسته شد تا سی‌ام خرداد استراحت کنند.

پیروانی ادامه داد: با توجه به اینکه فصل پیش‌رو، فصلی مهمی و کلیدی برای فوتبال ایران به حساب می‌آید و باید همه چیز به دقت برنامه ریزی شود برای حفظ سلامتی بازیکنان چنین تصمیمی اتخاذ شد تا با اندیشیدن راهکارهای مناسب جلوی مصدومیت احتمالی بازیکنان گرفته شود تا این چنین منافع فوتبال ملی و باشگاهی کشور در این سال مهم تامین شود. این موضوع همچنین قطعا می‌تواند بر روی عملکرد این بازیکنان در طول فصل چه در بازی‌های باشگاهی و چه دیدارهای ملی تاثیر بگذارد.