خراردو مارتینو پس از پیروزی 5 بر صفر آرژانتین برابر پاناما در دور دوم دیدارهای مرحله گروهی کوپا آمه‌ریکا که صعود آلبی‌سلسته به مرحله یک چهارم نهایی را قطعی کرد، به تمجید از ستاره و کاپیتان سرشناس تیمش، لیونل مسی پرداخت. مسی در دقیقه 61 به میدان رفت و تا پایان بازی سه گل به ثمر رساند.

مارتینو درباره مهاجم بارسلونا اظهار داشت: کار ما در این بازی تا پیش از به ثمر رسیدن گل دوم‌ سخت بود. لئو به میدان آمد و همه چیز را تغییر داد. تا پیش از آن گل ما نمی‌توانستیم بازی‌مان را به حریف تحمیل کنیم و از نظر حرکات انفرادی هم برتری خاصی نداشتیم. 

آرژانتین در شرایطی پیروز شد که در همان ابتدای کار پاناما می‌توانست دروازه‌اش را باز کند. کار آرژانتین با 10 نفره شدن‌ پاناما در دقیقه 32 بازی آسان‌تر شد، هرچند با این حال باز هم پاناما چند بار توانست دروازه آرژانتینی‌ها را تهدید کند که البته این روند تا قبل از ورود مسی به میدان بود.

مارتینو اعتراف کرد که نتیجه بازتاب خوبی از آنچه در بازی گذشت نبوده است. او تأکید کرد: نتیجه بازی اغراق‌آمیز است. پاناما بسیار خوب بازی کرد. البته این را هم نباید فراموش کرد که آرژانتین فوتبالیست‌هایی دارد که در عرض 20 دقیقه می‌توانند سرنوشت یک بازی را تغییر دهند.