عبدالله ویسی سرمربی جدید سپاهان که تجربه خوبی از استفاده از دروازه‌بان برزیلی داشت، این‌بار هم به محض ورود به سپاهان به‌دنبال یک گلر خوب برزیلی بود.

فرناندو ده خسوس درواز‌ه‌بان برزیلی 31 ساله که در نیم فصل اول فصل گذشته تنها 4 گل دریافت کرد، از این حیث رکورد جدیدی را در لیگ برتر به‌جای گذاشت.

عملکرد او آنقدر در استقلال خوزستان چشم‌گیر بود که ویسی چندین بار و با جملات مختلف درباره او اظهارنظر کرده بود که شاید به یاد ماندنی‌ترین جمله گورادیولای وطنی این بود: «دروازه‌بان خوب بهتر از پدر و مادر خوب است.»

همین عملکرد ویسی را راهی سرزمین فوتبال کرد تا خودش دروازه‌بان تیم فصل آینده‌اش را انتخاب و برای اصفهان به سوغات بیاورد.

لی وینستون لئوناردو داسیلوا اولیویرا نام طولانی دروازه‌بان این فصل سپاهان است؛ این جوان 28 ساله افتخاراتی همچون دو قهرمانی در سال‌های 2012 و 2013 و قهرمانی در جام لیبرتادورس در فصل 2013 و حضوری موثر موفق همراه با صعود تیمش به جام باشگاه‌های جهان را دارد.

این درحالی است که سپاهان در این پست سه بازیکن دیگر را نیز دارد؛ در فصل گذشته مراقبت از دروازه‌طلایی‌پوشان بر عهده رحمان احمدی و شهاب گردانی بود که هردو این بازیکنان با باشگاه قرارداد دارند و همچنین صحبت‌هایی پیرامون جدایی هر دو شنیده می‌شود.

رحمان که با روزهای اوجش فاصله دارد، فصل قبل دور از انتظار ظاهر شد و اصلا دروازه‌بان مطمئنی برای سپاهان نشان نداد؛ در مقابل شهاب عملکرد بهتری داشت اما بیشتر فصل اسیر کم‌توجهی مربیان شد و بازی به او نرسید.

مهدی امینی دروازه‌بان جوان دیگری است که سابقه بازی در تیم ملی نوجوانان را نیز دارد اما تاحالا فرصتی برای خودنمایی در سپاهان پیدا نکرده است.

حال با آمدن این دروازه‌بان برزیلی ترافیک شدیدی در خط دروازه سپاهان ایجاد شده است اما باتوجه به سابقه جوان‌گرایی و استفاده از جوانان احتمالا ویسی حداقل یکی از دو دروازه‌بان ثابت فصل قبلش را کنار بگذارد.

با آمدن همبازی سابق رونالدینیو به اصفهان باید دید فصل آینده کدام یک از این دروازه‌بان‌ها وظیفه نگهبانی از دروازه پرافتخارترین تیم لیگ را بر عهده خواهد داشت.