تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای دیدار دوستانه مقابل مقدونیه آماده می‌کند از ساعت 10 و 15 دقیقه صبح امروز در مجموعه پژوهشگاه صنعت نفت تهران تمرینات خود را در حالی پیگیری کرد که برای سومین روز پیاپی تعداد ملی پوشان 25 نفر بود و همچنان از آزمون، انصاری‌فرد و ملی پوشان تراکتورسازی، استقلال و ذوب آهن خبری نبود.

* اتوبوس تیم ملی امروز ساعت 10 و 10 دقیقه وارد مجموعه شده و ملی پوشان از ساعت 10 و 15 دقیقه یک به یک وارد زمین شده و با کار با توپ و بازی آقا وسط به صورت اختیاری خود را گرم کردند.

* کی‌روش امروز نیز همراه با اعضای تیم ملی به محل تمرین آمده و جلوتر از همه آن‌ها وارد زمین چمن شده و برای تعویض لباس‌هایش به کانکس مجاور زمین رفت.

* بازیکنان امروز لباس سفید، کادر فنی لباس زرد و گلرها با پیراهن قرمز تمرین کردند.

* زمانی که بازیکنان به صورت اختیاری خود را گرم می‌کردند در یک گوشه از زمین پژمان منتظری ، احسان حاج صفی،‌مسعود شجاعی، علیرضا حقیقی،‌اشکان دژاگه، کنار هم به صحبت کردن پرداخته و در نیمه دیگری از زمین دستیاران کی‌روش در غیاب او جلسه سرپایی را برگزار کردند.

* کی‌روش امروز زودتر از سایر روزها خود را آماده کرده و با لباس همیشگی یعنی تیشرت مشکی و کلاه آبی رنگ به زمین آمده و جلسه‌ای را با لوسیانو و مارکار آقاجانیان برگزار کرد تا نحوه تمرین امروز مشخص شود. در همین بین میکو با تیموریان به صحبت پرداخت.

* ملی پوشان در ابتدای تمرین در سه گروه به بازی آقا وسط پرداختند و در گروهی که عزت اللهی، امیری، پورعلی گنجی، رضائیان، طارمی، بیرانوند، جهانبخش و کامیابی‌نیا بودند سروصدای زیادی به پا شده و رضائیان مدام جر زنی می‌کرد. همین موضوع باعث شده بود تا سایر هم گروهی‌هایش برای وی کری خوانی کرده و در یک صحنه حتی به شوخی هم او را کتک زدند. در این بین بیرانوند به شدت ضربه‌ای را به رضائیان وارد کرد که این موضوع واکنش جدی مدافع پرسپولیس را به همراه داشت. در یک تمرین دیگر و زمانی که طارمی پاس بدی را ارسال کرد رضائیان به کنایه به او گفت «اروپا» و منظورش این بود که بازیکنی که از تیم‌های اروپایی خواهان دارد چطور این گونه پاس می‌دهد. در یک صحنه دیگر نیز چند بازیکن با یکدیگر دچار اشتباه شدند که پور علی گنجی گفت برای کتک زدن فردی که اشتباه کرده است نظرسنجی کنید!

* در گوشه‌ای دیگر از زمین تیموریان به همراه میلاد محمدی و مهدی ترابی با یکدیگر به پاسکاری پرداخته و در گوشه‌ای دیگر از زمین حقیقی و میرزازاد با هم پاسکاری می‌کردند. در این بین منتظری و دژاگه همچنان با یکدیگر صحبت کرده و به این ترتیب ملی پوشان خود را آماده تمرین امروز کردند.

* با آغاز رسمی تمرین از ساعت 10 و 25 دقیقه دروازه‌بان‌ها برای انجام کارهای تخصصی دروازه‌بانی زیر نظر دن گاسپار جدا شده و زهیری و بوریا غفوری نیز به دلیل مصدومیت مانند روزهای گذشته زیر نظر پزشکان مشغول اقدامات درمانی شدند.

* امروز علیرضا جهانبخش بدون هیچ مشکلی در کنار سایر ملی پوشان به کارهای گروهی پرداخت. جهانبخش روز گذشته به خاطر مصدومیت جزیی تمرین نکرده بود.

* ملی پوشان با دویدن در عرض زمین تمرین امروز را رسما آغاز کرده و در دقایقی با دستور کار فنی یک بازی شبیه بازی کبدی در دستور کار قرار گرفته و بازیکنان در 4 گروه به این بازی مشغول شدند.

* پرواز چند هلی کوپتر بر فراز تمرین امروز جالب توجه بود و این موضوع نگاه ها را به خود جلب کرده بود.

* با توجه به تعطیلی رسانه‌ها در  روز پنجشنبه حضور کمرنگ خبرنگاران و عکاسان و همچنین تماشاگران قابل توجه بود ضمن اینکه امروز نیز علی نظرمحمدی مربی سابق داماش مانند روزهای گذشته در تمرین حضور پیدا کرد. مهدی حسینی نسب مربی سابق راه‌آهن نیز امروز نظرمحمدی را همراهی می‌کرد.

* ملی پوشان پس از دقایقی تنفس از ساعت 10 و 40 دقیقه کار با توپ را آغاز کرده و به پاسکاری، استارت‌های کوتاه و بلند در بین موانع و بازی آقا وسط مشغول شدند که این تمرین زیر نظر دستیاران کی‌روش برگزار شد و خود کی‌روش نیز دقایقی را با دکتر خانلری به صحبت پرداخت.

* زمانی که بازیکنان برای  نوشیدن آب به کنار زمین آمدند و افشین پیروانی مدیر تیم ملی رفته و با او به سلام و احوالپرسی پرداختند.

* با آغاز فوتبال درون گروهی از ساعت 10 و 50 دقیقه آندو تیموریان نیز به همراه زهیوی از سایر بازیکنان جدا شده و زیر نظر دکتر دیه گو مشغول تمرین شدند. ضمن اینکه غفوری نیز همچنان به کارهای درمانی می‌پرداخت.

* در ادامه تمرین امروز بازیکنان به دو تیم آبی و قرمز تقسیم شد و فوتبال درون گروهی 10 به 10 را آغاز کردند که در این بین دژاگه با پوشیدن پیراهن سفید از سایر بازیکنان متمایز بوده و وظیفه حمایت از تیم حمله کننده را برعهده داشت. البته به نظر تیم قرمز با حضور بازیکنانی مانند حاج صفی،‌جهانبخش،‌عزت اللهی ،‌طارمی ، پورعلی گنجی، کامیابی نیا، منتظری، رضائیان و بیرانوند تیم اصلی مدنظر کی‌روش بود. این فوتبال با جدیت خاصی برگزار شد هرچند که بازیکنان وظیفه داشتند با کمترین ضربه توپ را پاس بدهند با این حال کوچک بودن زمین از حد استاندارد کمی کار را با مشکل مواجه کرده.

* این تمرین زیر نظر کی‌روش برگزار می‌شد و این مربی با آرامش خاصی امروز در مرکز زمین عملکرد بازیکنان را زیر نظر داشت.

* آخرین روز دور اول تمرینات فردا ساعت 10 و 15 دقیقه برگزار می‌شود و شنبه تمرین ملی پوشان فوتبال ایران تعطیل است.