به گزارش پارس ، به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوانان، محمد عباسی در دیدار با آیت الله العظمی حسین نوری همدانی اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان با پیگیری رویکرد فرهنگی در امر ورزش، سعی دارد با تقویت روحیه دینی ورزشکاران، آنان را به سوی تعالی پیش ببرد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت نقش حوزه های علمیه و استفاده از ظرفیت روحانیون جوان برای معنویت افزایی در فضای ورزش گفت: در این راستا مبلغان جوان با حضور در میدان های ورزشی، ارتباطات ویژه ای با جوانان برقرار کردند و این طرح تاکنون به شکل کاملا موفق اجرا شده است.

وی گفت: در رقابت های المپیک لندن، کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بود که نماز جماعت را در دهکده بازی ها برپا کرد و ورزشکاران کشور با نام اهل بیت (ع) در تمام میدان ها حاضر شدند و به موفقیت های جهانی رسیدند.

عباسی همچنین یکی از موفقیت های کشور را نهادینه کردن استفاده از پوشش اسلامی زنان ورزشکار، به دلیل موفقیت های آنان با حجاب اسلامی در عرصه های جهانی عنوان کرد.

وی گفت: وزارت ورزش و جوانان از یک سال و نیم گذشته پس از تاسیس، تلاش بسیاری برای سامان دادن به فعالیت های این دو حوزه انجام داده است.

عباسی افزود: پیش از این فعالیت های مرتبط با ورزش با سازمان تربیت بدنی بود، اما امروز به شکل ستادی در وزارت ورزش و جوانان به همراه فعالیت های مرتبط با جوانان پیگیری می شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ورزش کشور در سال ۹۱ یکی از پربارترین سال های کشور را با کسب رتبه های جهانی و کسب رتبه ۱۷ در المپیک لندن پشت سر گذاشت که برای بسیاری باورنکردنی بود و امیدواریم با برنامه دقیق این افتخارات در آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در مسیر توسعه ورزش و احقاق حقوق جوانان در سطح کشور راه طولانی را پیش رو داریم که باید با همت ملی به این هدف برسیم.