«فضل الله باقرزاده» ‌گفت: قول کسب مدال در المپیک را نداده ایم، اما انتظار داریم با توجه به سطح آمادگی و عملکرد شمشیربازان در رقابت های مختلف جهانی، شگفتی ساز شویم.

وی عملکرد و نتایج شمشیربازان المپیکی کشورمان در مسابقات جایزه بزرگ اسپانیا را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: ‌شمشیربازان ایران در جام جهانی اسپانیا در کنار 188 ورزشکار برتر جهان مسابقه دادند و با وجود خستگی توانستند رنکینگ خود را تا سه پله ارتقا دهند.

بر اساس آخرین رده بندی فدراسیون بین المللی شمشیربازی، رنکینگ مجتبی عابدینی با یک پله صعود از 13 جهان به رتبه دوازدهم ارتقا یافت و علی پاکدامن نیز با سه پله صعود از رده 26 جهان به رده بیست و سوم رسید.

رئیس فدراسیون شمشیربازی افزود:‌ افزایش رنکینگ شمشیربازان ایرانی سبب می شود تا در مراحل نخست بازی های المپیک، با حریفان ساده تری روبرو شوند و امکان صعود آنان به جداول بالاتر افزایش یابد.

باقرزاده با اشاره به مسابقات شمشیربازی جام جهانی روسیه که اواسط خرداد ماه در مسکو برگزار می شود،‌ گفت:‌ تیم چهار نفره شمشیربازی پس از مسابقات جایزه بزرگ اسپانیا یک هفته استراحت می کند و تمرینات آنها دوباره تا زمان اعزام به مسکو ادامه می یابد.

این مسئول ورزشی اضافه کرد:‌ فدراسیون و کادر فنی برنامه بسیار منظمی برای آماده سازی تیم ملی به منظور شرکت در بازی های المپیک 2016 ریو دارد.

وی افزود: این برنامه پس از بازگشت تیم از مسابقات شمشیربازی جام جهانی در روسیه آغاز می شود و با شرکت ایران در یک اردوی مشترک با چند کشور برتر شمشیربازی پیگیری خواهد شد.

باقرزاده گفت:‌ همه مسابقات و اردوها در راستای دستیابی شمشیربازان المپیکی به آمادگی کامل برای حضور در المپیک است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: با توجه به توانایی ملی پوشان، درخواست هایی برای برگزاری اردوهای مشترک توسط سایر کشورها از جمله آمریکا، آلمان، مجارستان، کره جنوبی و روسیه داریم که پس از بررسی های لازم، برخی از این کشورها برای برگزاری اردو مشترک انتخاب می شوند.