علیرضا لرستانی با اشاره به اینکه حمید سوریان در بهترین شرایط روحی و روانی در گزینشی ترکیه بروی تشک رفت اظهار داشت: یکی از دلایل پیروزی قاطع سوریان در رقابتهای گزینشی استانبول، از بین رفتن ترس و استرس او از باخت بود که در میادین قبلی گریبانش را گرفته و اجازه نداد در مسابقات گزینشی قزاقستان یا مغولستان، سهمیه المپیک کسب کند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این مساله، سوریان بعد از ناکامی در میادین قبل از گزینشی ترکیه متوجه شد که همچنان مورد لطف و حمایت اقشار مختلف مردم است و در واقع دلیل محبوبیت او تنها به مدالهای طلا و قهرمانی‌های متعدد او مربوط نمی شود. همه دیدیم که از طبقات و گروه های مختلف مردم از جمله هنرمندان و ورزشکاران نامدار از سوریان دفاع و حمایت کرده و به هیچوجه پس از شکست‌های  متوالی او را فراموش نکردند.

پیشکسوت کشتی کشورمان در پاسخ به این سوال که چرا سوریان در رقابتهای گزینشی ترکیه بسیار فراتر از میادین قبلی مبارزه کرد و قاطعانه قهرمان شد گفت: او زمانی که از بند استرس و ترس از باخت رها شد توانست به شرایط روحی روانی مناسبی دست پیدا کند و مثل همیشه یکی پس از دیگری از سد حریفان بگذرد.

لرستانی در واکنش به اینکه گفته می شود سوریان در گروه ساده ای قرار داشت افزود: به هیچوجه نمی توان این ادعا را تایید کرد چراکه گروه سوریان ساده نبود. دلیل موفقیت حمید و پیروزی های قاطع و طوفانی او این بود که سوریان از هر نظر برای کسب سهمیه به ترکیه آماده بود و حمایت و عشق میلیون‌ها ایرانی را پشت سر خود می دید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مطمئن باشید اگر سوریان بتوان همین روند را حفظ کرده و درگیر مشکلات مختلف تمرینی و روحی روانی و اتفاقات داوری در المپیک نشود، همان قهرمانی همیشگی ورزش ایران در این آوردگاه بزرگ خواهد بود. مطمئنا اگر این شرایط برای او مهیا شود باید در المپیک ریو منتظر خبرهای خوبی از او و کشتی فرنگی باشیم.