دیدار تیم‌های فوتبال النصر عربستان و ذوب آهن ایران از دور آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در گروه B ساعت 21:45 در ورزشگاه آل راشد دبی (در حکم میزبانی النصر) با قضاوت محمد طاقی از سنگاپور آغاز شد. 

 

ترکیب ذوب آهن: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، دانیال اسماعیلی‌فر، هاشم بیک زاده، قاسم حدادی فر، مهدی مهدی پور، مرتضی تبریزی، احسان پهلوان، مهدی رجب زاده و مسعود حسن‌زاده
سرمربی: یحیی گل‌محمدی 

 

النصر عربستان: حسین شعیان، محمد حسین، احمد الفرایدی(60- موتب شراحیلی)، محمد عید، یحیی الشحری، ابراهیم غالب(66- جمان الدوساری)، مودیبو مایگا، خالد الغمدی(46- موتب المطلق)، خمیس الفرج، آدریان میرجوسکی و احمد عکاش
سرمربی: رائول کاندا

 

 

تیم ذوب آهن که صعود خود را به عنوان تیم نخست گروه دوم لیگ قهرمانان پیش از این بازی مسجل کرده بود، دیدار را بسیار خوب آغاز کرد و دقیقه 30 موفق شد گل نخست این بازی را هم با پاس عمقی حدادی و ضربه احسان پهلوان به ثمر برساند و از حریف خود پیش بیفتد. 

 

10 دقیقه بعد حرکت زیبای همین بازیکن در عمق خط دفاع النصر و گریز پهلوان از تله آفساید باعث شد سنگربان این تیم به استقبال مهاجم ایران بیاید و زمانی که زننده گل نخست بازی سنگربان سعودی‌ها را دریبل زد، با خطای او سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد و دروازه‌بان النصر هم با کارت زرد جریمه شود. 

 

مسعود حسن‌زاده پشت ضربه پنالتی ایستاد تا دقیقه 41 نیمه نخست توپ را خلاف جهت حرکت حسین شعبان، به تور دروازه بدوزد و برای دومین بار سنگر سعودی‌ها را فرو بریزد. در دقایق پایانی نیمه نخست اتفاق خاص دیگری نیفتاد تا ذوب آهن با برتری 2 بر صفر برنده به رختکن برود.  

 

نیمه دوم هم با تسلط ذوبی‌ها بر توپ و میدان آغاز شد. شاگردان گل‌محمدی که خیالشان بابت پیروزی راحت شده بود، با خاطری آسوده توپ را به گردش درمی‌آوردند. آن سوی میدان بازیکنان النصر خود را باخته بودند و دقیقه 58 حسین شعبان، سنگربان این تیم که پنالتی هم داده بود، بیرون محوطه جریمه با خطایی مسلم دومین کارت زرد را هم از محمد طاقی گرفت تا نماینده سعودی از این دقیقه به بعد، 10 نفره به بازی ادامه دهند. 

 

النصر دقایق پایانی با وجود یک بازیکن کمتر، بازی بهترین به نمایش گذاشت. دقیقه 80 شوت خطرناک جمال الدوساری را مظاهری درازکش دفع کرد. 2 دقیقه بعد هم یک ضربه ایستگاهی به سود عربستانی‌ها پشت محوطه جریمه ذوب آهن اعلام شد اما ضربه آدریان را هم مظاهری به آغوش کشید تا دروازه نماینده ایران روی پاشنه نچرخد. دقیقه 85 بیک‌زاده می‌توانست اختلاف را بیشتر کند اما ضربه کم دقت او را سنگربان حریف دفع کرد. 2 دقیقه بعد خود هاشم با حرکتی انفرادی به دفاع متزلزل النصر زد و با پشت سر گذاشتن چند بازیکن این تیم توپ را به قعر دروازه عربستانی‌ها فرستاد تا نتیجه 3 بر صفر شود. این نتیجه تا پایان بازی پا برجا ماند.