دومین مسابقات جهانی کشتی ناشنوایان در رده نوجوانان و جوانان در هر دو گروه آزاد و فرنگی به میزبانی تهران با حضور تیم های اکراین، ازبکستان، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، ترکمنستان، بلژیک، بلاروس، بلغارستان، یونان، هند، قزاقستان، روسه، قرقیزستان، پرتغال، مغولستان، لیتوان، کامرون و تیم ملی ایران از امروز آغاز شد، البته مراسم افتتاحیه این دوره 18 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
 
این در حالی است که تیم ملی کشورمان در اولین دوره که به میزبانی ارمنستان در سال 2014 برگزار شد توانست در کشتی فرنگی جایگاه دومی نوجوانان و سومی جوانان را بدست آورد و نیز در کشتی آزاد در رده نوجوانان و جوانان به ترتیب موفق به کسب عنوان دوم و سومی جهان شد.
 
در این دوره تیم کشورمان پس از 9 مرحله اردوی آمادگی در تمامی اوزان آماده مسابقات شده است و در اولین روز رقابت ها ملی پوشان کشتی فرنگی نوجوانان پس از وزن کشی یکشنبه 12 اردیبهشت ماه بر روی تشک می روند و با حریفان دست و پنجه نرم می کنند.

رقابت های فرنگی کاران در رده جوانان صبح دوشنبه 13 اردیبهشت آغاز و در بعد از ظهر مرحله فینال آن برگزار می شود.
 
آزادکاران کشورمان در رده نوجوانان و جوانان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 14 و 15 اردیبهشت ماه پس از مراسم وزن کشی بر روی تشک رفت و با حریفان خود به رقابت می پردازند.
 
روسیه حریف اصلی تیم ایران است
 
روح الله دل انگیز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ناشنوایان رده جوانان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: تیم های زیادی در این دوره حضور دارند اما می توان گفت تیم ملی روسیه که قهرمان جهان است برای تیم ما رقیب اصلی محسوب می شود و امیدواریم بتوانیم به مقام قهرمانی دست پیدا کنیم و جام مسابقات را در خانه نگه داریم.
 
وی ادامه داد: تیم ملی در اوزان 50 ، 55 ، 60، 66 ، 74، 84 ، 96 و 120 کیلوگرم در این رقابت ها حاضر شده و در هر وزن یک نماینده دارد.
 
مشکلات مانع حضورمان نشد 
 
مسلم شیرزاد سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ناشنوایان رده نوجوانان در این خصوص گفت: حمایت های فدراسیون ناشنوایان با مشکلات و کمبود هایی که وجود داشت باعث شد که تیم ملی را با 4 ورزشکار آغاز کنیم و با 10 ملی پوش در مسابقات حاضر شویم و با این حمایت سطح صفر ملی پوشان را با 9 مرحله اردو آمادگی به حد مطلوب برسانیم.
 
وی ادامه داد: تیم ملی در اوزان 42 ، 46 ، 50، 54 ، 58، 63 ، 69 ،74 ،84 و 100 کیلوگرم بر روی تشک می رود و در هر وزن یک نماینده دارد.
 
هدفمان قهرمانی است
 
داوود رخش خورشیدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان رده جوانان گفت: در این مسابقات تیم بزرگ و قهرمان جهان حضور دارند اما ما هدفمان قهرمانی است و امیدوارم با دریافت جام نتیجه 7 ماه تلاش شبانه روزی خود را ببینیم و شیرینی پیروزی تلخی کمبودها را جبران کند.
 
وی ادامه داد: تیم ملی در اوزان 50 ، 55 ، 60، 66 ، 70، 84 ، 96  و 120 کیلوگرم در این رقابت ها شرکت می کند و در هر وزن یک نماینده دارد.
 
میزبانی شانس قهرمانیمان را افزایش می دهد
 
سید جلال عسگری سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان رده نوجوانان گفت: امیدوارم در روز مسابقات شاهد حضور تماشاگران زیادی باشیم تا علاوه برافزایش روحیه ورزشکاران ، بتوانیم شانس قهرمانی مان را بیشتر کنیم.
 
وی ادامه داد: تیم ملی در اوزان 42 ، 46 ، 50، 54 ، 58، 63 ، 69 ،76 ، 85 و 100 کیلوگرم در این رقابت ها شرکت می کند و در هر وزن دارای یک نماینده است.