بهداد سلیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در ارتباط با آخرین شرایط تمرینی‌اش اظهار داشت: تمرینات خوب است و این روزها وزنه زدن و فیزیوتراپی جدی در دستور کارم قرار دارد و اصلا شوخی ندارم با وزن زدن!

وی افزود: شرایطم خوب است و چون در دوران مصدومیت تمرینات پرفشاری را داشتم و تمرین کردن را رها نکردم. از لحاظ قدرت خوب هستم ولی حرکات سرعتی و تکنیکی را نمی‌توانم شروع کنم و دکترها اجازه ندادند. قرار شده زمانش که رسید و به شرایط ایده‌آل دست یافتم،‌این تمرینات را نیز شروع کنم.

دارنده مدال طلای المپیک لندن در سنگین وزن در خصوص حضورش در المپیک ریو خاطرنشان کرد: زورم را می‌زنم تا برای المپیک به شرایط ایده‌آل برسم و روی تخته بروم، البته در جام فجر هم وزنه‌های سبکی خواهم زد و فقط مهم حضور داشتن من در جام فجر است.

سلیمی در پاسخ به این سؤال که آیا حسرت از دست رفتن چنین موقعیت‌هایی را نخواهید خورد، گفت: صد در‌صد ناراحت هستم و هر کسی ناراحت می‌شود و حسرت می‌خورد ولی برای اینکه مشکلی را کنار بزنم و از آن عبور کنم باید با آن مشکل کنار بیایم. ابتدا باید آن مشکل را حل کنم و سعی کنم این مشکل دیگر پیش نیاید ولی به هر شکل این روزها وقتی دخترم (سلین) را می‌بینم همه چیز یادم می‌رود.

وی در مورد سجاد انوشیروانی و سرمربیگری او در تیم ملی وزنه‌برداری تصریح کرد: سجاد مربی خوبی است و انگیزه بالایی دارد. در بحث علمی هم به دلیل تحصیلات مرتبط خوب است و او قهرمان المپیک بوده و تجربه زیادی دارد. این نقاط مثبت می‌تواند به او کمک کند.

وزنه‌بردار دسته 105+ کیلوگرم کشورمان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا دربی پایتخت را دیدید یا خیر، عنوان کرد: بازی خوبی بود و یکی از قشنگ‌ترین دربی‌هایی بود که من دیدم، البته من هیچ گاه نگفتم که طرفدار کدام تیم هستم و اصلا پرسپولیسی نیستم و طرفدار نساجی هستم. ولی در خصوص دربی مهم قشنگی آن بود که من هم لذت بردم، آن هم بدون اینکه طرفدار تیمی باشم.

سلیمی در ارتباط با سوریان و اینکه وی نتوانسته سهمیه المپیک را بگیرد، اظهار کرد: سوریان شناسنامه ورزش کشور است و پرافتخارترین ورزشکار کشورمان است. امیدوارم او سهمیه بگیرد و با تمرینات مناسب در المپیک نیز طلایی شود و از عنوان خود دفاع کند. حمید با تجربه است و اگر خودش را جمع کند باز هم می‌تواند سهمیه بگیرد و طلایی شود.

وی ادامه داد: ورزشکاری در حد سوریان که در سطح اول ورزش دنیا قرار دارد، ممکن است انگیزه‌اش تحلیل برود و نقش مسئولان ورزشی در این بین مهم است تا ورزشکار از لحاظ روحی به ایده‌آل برسد و سرتر از باقی نفرات قرار گیرد. البته بحث من با سوریان متفاوت است و حمید قطعا سهمیه می‌گیرد اما من آسیب دیده هستم و مشکلم بزرگتر است.

قهرمان وزنه‌برداری جهان در پاسخ به این سؤال که آیا بعد از المپیک ریو باید شاهد خداحافظی او باشیم یا خیر، گفت: هنوز تصمیمی نگرفته‌ام برای بعد از المپیک و خداحافظی کردن یا نکردنم به این المپیک بستگی دارد و اگر طلایی شوم شاید خداحافظی کنم که آن هم شرایط خاصی دارد.

سلیمی افزود: آرزوهایی دارم که به آنها نرسیده‌ام و شاید رکورد جهان انگیزه‌ای باشد تا به وزنه‌برداری ادامه بدهم و این عنوان را از روس‌ها پس بگیرم.