- ذوب‌آهن در 4 هفته اخیر رقابت‌های لیگ پانزدهم برابر سایپا و راه‌آهن به تساوی رضایت داد و به تیم‌های تبریزی گسترش و تراکتورسازی باخت تا از جمع مدعیان قهرمانی خارج شود.

با این حال هنوز هم کارشناسان امر بر این باورند که مجموعه یکدست یحیی گل‌محمدی کاندیدای دریافت جایزه تاکتیکی‌ترین تیم فصل است.

امروز ذوب‌آهن یحیی به مصاف تیمی می‌رود که هدایت آن برعهده علی دایی است.
آیا تقابل ذوب‌آهن زخمی در لیگ برتر با صبای دایی که تراکتورسازی را یک – یک متوقف کرده تماشایی از آب درخواهد آمد؟

پیاده شدن یحیی از لکوموتیو شهریار

شاید جالب‌ترین نکته تقابل امروز ذوب‌آهن 39 امتیازی با صبای 36 امتیازی سابقه همکاری مربیان دو تیم باشد.

یحیی گل‌محمدی سال 1390 به عنوان کمک‌مربی راهی راه‌آهن شد تا همراه با بهزاد غلامپور کمک‌حال علی دایی روی نیمکت لکوموتیورانان باشد. البته این دو پرسپولیسی سابق پس از آن راه‌شان از یکدیگر جدا شد. با این اوصاف آشنایی آنها با تفکرات یکدیگر سبب شده تا نتایج به ثبت رسیده در تقابل‌های مستقیم‌ علی دایی و یحیی گل محمدی کم گل از آب در بیاید.

5 بازی و 3 گل

یحیی گل‌محمدی و علی دایی در ادوار دوازدهم تا پانزدهم لیگ برتر 5 مرتبه با تیم‌های مختلف برابر یکدیگر قرار گرفتند که حاصل این نبردها ثبت 2 پیروزی برای شهریار و یک برد به کام یحیی بود. 

قابل‌توجه اینکه طی 450 دقیقه فقط 3 گل در دیدارهای مستقیم میان تیم‌های آنها روییده و این نشان می‌دهد که نباید در بازی‌های شطرنج‌گونه این دو دنبال روییدن گل‌های زیادی بود.

راه‌آهن دایی بهتر از پرسپولیس یحیی

برخورد اول دایی و یحیی یکشنبه 20 اسفند ماه سال 1391 به وقوع پیوست. آنجا که راه‌آهن علی دایی 3 سال و یک ماه و 2 هفته قبل با گل دقیقه 57 علیرضا عظیمی پرسپولیس یحیی گل‌محمدی را شکست داد. این دیدار در ایستگاه 29 لیگ دوازدهم انجام شد.

تلافی زودهنگام

یحیی شکست پرسپولیس برابر راه‌آهن را در ایستگاه ششم فصل بعد جبران کرد. این بار این علی قربانی از نفت بود که در دقیقه 92 دیدار برابر پرسپولیس سند شکست شهریار برابر یحیی را مهر کرد.

پیروزی دوم شهریار با طارمی

علی دایی برای اینکه نشان دهد در دیدارهای مستقیم با یحیی، تا چه اندازه تفکرات همبازی قدیمی‌اش را می‌خواند، همین فصل قبل در هفته سوم لیگ چهاردهم ذوب‌آهن گل‌محمدی را مغلوب کرد. این بار این مهدی طارمی کشف دایی بود که با گل دقیقه 72 خود ذوب‌آهن یحیی را در ابتدای راه لیگ چهاردهم شکست داد.

تیم‌های گل‌محمدی و دایی 2 مرتبه هم به تساوی بدون گل برابر یکدیگر رضایت دادند. مرتبه اول پرسپولیس دایی در ایستگاه 21 لیگ سیزدهم برابر نفت یحیی متوقف شد. مرتبه دوم هم در فصل جاری زور ذوب‌آهن (هفته 12) به صبا نرسید. 

هرچند که تیم علی دایی در خانه بازی می‌کرد و شاگردان یحیی مهمان قمی‌ها بودند. حال باید انتظار کشید و دید آیا در تقابل ششم، گل‌محمدی و دایی بیشتر از یک گل خواهد رویید؟ یا اینکه باید انتظار ثبت یک نتیجه نزدیک یا تساوی دیگر را داشته باشیم.