دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب (چهارشنبه) با انجام دو دیدار همزمان به پایان می‌رسد. این دو بازی ساعت 23:15 به وقت تهران آغاز می‌شود. در یکی از این دیدارها اتلتیکومادرید در ورزشگاه ویسنته کالدرون پذیرای بارسلونا است و در بازی همزمان دیگر بنفیکای پرتغال در ورزشگاه لوژ پذیرای بایرن‌مونیخ آلمان است.

اتلتیکومادرید - بارسلونا

*‌ بازی رفت با نتیجه 2 بر یک به سود بارسلونا به پایان رسید. هر دو گل کاتالان‌ها را در بازی رفت لوئیز سوارز به ثمر رساند و تک‌گل روخی‌بلانکو هم به نام فرناندو تورس به ثبت رسید.

*‌ تنها تقابل دو تیم پیش از این فصل به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 14-2013 باز می‌گردد که بازی رفت دو تیم در نیوکمپ به تساوی یک بر یک انجامید و شاگردان دیه‌گو سیمئونه در بازی برگشت با تک‌گل کوکه به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها راه یافتد.

* اتلتیکومادرید برای سومین فصل متوالی است که به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان راه پیدا می‌کند و در هر سه دوره هم به یکی از نمایندگان اسپانیا برخورده است.

* اتلتیکومادرید تا کنون 109 دفعه از بارسلونا در خانه‌اش میزبانی کرده که از این تعداد 50 برد از آن روخی‌بلانکو شده، آبی‌و‌اناری‌ها هم 36 بار پیروز شده‌اند و 23 بازی هم به تساوی انجامیده است.

* شاگردان دیه‌گو سیمئونه که در مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان در ویسنته کالدرون با نتیجه 2 بر یک مغلوب بنفیکا شدند، در 28 بازی خانگی اخیر خود در رقابت‌های اروپایی تنها دو بار تن به شکست داده‌اند و 23 بار با پیروزی زمین مسابقه را ترک کرده‌اند.

* اتلتیکو برای هشتمین بار است که به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات اروپایی راه پیدا می‌کند و به دنبال صعود به مرحله نیمه‌نهایی برای پنجمین بار است.

* تیم دوم شهر مادرید در 18 تقابل اروپایی‌اش با نمایندگان اسپانیایی هفت بار پیروزی شده، هفت شکست متحمل شده و چهار بازی هم به تساوی انجامیده است.

* بارسلونا برای نهمین فصل متوالی است که جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرده است.

*‌ کاتالان‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های اروپایی رکورد 14 برد و 3 شکست داشته‌اند.

* رکورد کلی آبی‌و‌اناری‌ها برابر تیم‌های اسپانیایی در مسابقات اروپایی در 23 بازی، 7 برد، 6 تساوی و 10 شکست بوده که از این بین رکورد این تیم در بازی‌های خارج از خانه یک برد، 3 تساوی و 6 شکست بوده است.

* فرناندو تورس که در بازی رفت اخراج شد در این بازی به دلیل محرومیت غایب خواهد بود.

* تیاگو از اتلتیکو و ژرمی متئو و ساندرو رامیرس  از بارسا به دلیل مصدومیت این بازی را از دست می‌دهند.

* همچنین خیمنس و ساویچ از اتلتیکومادرید و الیکس ویدال از بارسلونا حضورشان در این بازی در هاله‌ای از ابهام است.

بنفیکا - بایرن‌مونیخ

* جدال تیم‌های بایرن‌مونیخ و بنفیکا در بازی رفت با برتری یک بر صفر باواریایی‌ها به پایان رسید. تک‌گل آن بازی را آرتورو ویدال به ثمر رساند.

* دو تیم پیش از این سه بار به هم روبه‌رو شده‌اند که بایرن در تمامی این سه بازی به برتری دست یافته است.

* هر باری که باواریایی‌ها مقابل بنفیکا به پیروزی رسیده‌اند تا فینال مسابقات پیش رفته‌اند.

* بنفیکا پس از شکست 3 بر یک د رمجموع دو بازی رفت و برگشت مقابل چلسی در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، برای نخستین بار است که به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها رسیده است.

* رکورد کلی بنفیکا در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات اروپایی 8 برد و هشت شکست بوده است.

*‌ بنفیکای لیسبون در چهار بازی خانگی خود در فصل جاری لیگ قهرمانان به سه پیروزی دست یافته و یک شکست 2 بر یک مقابل اتلتیکومادرید را تجربه کرده است.

* آمار کلی بنفیکا در تقابل با تیم‌های آلمانی 12 برد، 13 تساوی و 16 شکست بوده است که از این بین 10 پیروزی، 7 تساوی و 2 شکست در لیسبون بوده است.

* بایرن‌مونیخ، قهرمان پنج دوره لیگ قهرمانان در چهار فصل اخیر همواره به مرحله نیمه‌نهایی راه یافته است.

* رکورد باواریایی‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی 17 برد و 9 شکست بوده است.

* سرخپوشان مونیخی در فصل جاری در چهار بازی خارج از خانه به دو پیروزی دست یافته‌اند و در مرحله گروهی با نتیجه 2 بر صفر مغلوب آرسنال شده‌اند و در خانه یوونتوس به تساوی 2 بر 2 رضایت داد.

* یوناس از بنفیکا به دلیل محرومیت در این بازی غایب است.

* خولیو سزار و نونو سانتوس از بنفیکا و بداشتوبر و بواتنگ از بایرن‌مونیخ مصدوم هستند و در این توان همراهی تیم‌شان را ندارند.

* مهدی بن‌عطیه، کینگسلی کومان و آرین روبن از بایرن حضورشان در این بازی در ابهام است.

همچنین از ساعت 23:15 امشب (سه‌شنبه) دو دیدار همزمان به شرح زیر برگزار می‌شود:

منچسترسیتی - پاری‌سن‌ژرمن

رئال‌مادرید - ولفسبورگ