باشگاه استقلال بابت طلب 400 هزار دلاری رودریگو توزی دچار مشکل شده و این باشگاه تنها در صورتی می‌تواند از خطر کسر امتیاز فرار کند که تا پایان وقت اداری فردا (پنجشنبه) و با توجه به تعطیلی روز جمعه مطالبات این بازیکن را پرداخت کند.

کمیته انضباطی فیفا در نامه‌ای مشترک به رودریگو توزی و باشگاه استقلال آورده است با توجه به ماده 64 قضایی فیفا و بررسی حکم صادر شده علیه استقلال به این باشگاه اطلاع می‌دهیم که هرچه سریع‌تر مطالبات این بازیکن پرداخت شود.

با توجه به این ذهنیت (بدهی باشگاه استقلال به توزی) برای آخرین بار پیشنهاد می‌کنیم مبلغ بدهکاری این بازیکن پرداخت شود و یک کپی از آن برای اثبات پرداخت به کمیته انضباطی فیفا ارسال شود.

الزامی است که باشگاه استقلال مبلغ را تا پایان وقت اداری 8 آوریل 2016 پرداخت کرده و کپی آن را قبل از همان تاریخ ذکر شده ارسال کند. اگر این اتفاق رخ دهد این مورد به کمیته انضباطی فیفا ارسال نمی‌شود و پرونده بسته خواهد شد و در غیر این صورت اگر مبلغ بدهی پرداخت نشود (تا تاریخ ذکر شده) و رسید آن به کمیته انضباطی فیفا ارجاع نشود این نهاد در این خصوص تصمیم خواهد گرفت و تصمیم‌گیری برپایه معیارهای خودش خواهد بود. بنابراین این نامه باید هرچه سریع‌تر به کمیته انضباطی وصول شود.

باشگاه استقلال دراین مدت مبالغی را به بازیکنان خارجی پرداخت کرد و حالا باید طلب رودریگو توزی را که مبلغ 400 هزار دلار است به این بازیکن پرداخت کند تا سه امتیاز از این باشگاه کسر نشود.