در داستان عجیب فوتبالی امروز به تیمی می‌پردازیم که نفرین مربی سابق آنها باعث شده تا 53 سال هیچ جام اروپایی را نگیرند و طبق نفرین او 47 سال دیگر هم جام اروپایی نخواهد گرفت.
 
«از همین حالا تا صد سال دیگر بنفیکا هیچ جام اروپایی را نخواهد گرفت» گوتمن این جمله را در سال 1962 گفت و از باشگاه بنفیکا خارج شد.
 
دلیل گفتن این جمله و قهر کردن او از بنفیکا عدم موافقت باشگاه با افزایش دستمزد وی پس از اینکه او دو سال پیاپی بنفیکا را قهرمان اروپا کرده بود داستان کمی غیرقابل باور به نظر می‌رسد و شاید فقط افراد خرافاتی که به طلسم و نفرین اعتقاد دارند،‌آن زمان این جمله بلا گوتمن را جدی گرفتند اما اگر به تاریخ باشگاه بنفیکا نگاهی اندازیم.
 
این نفرین را حتی کسانی که به این مسائل اعتقادی ندارند هم باور می‌کنند بنفیکا که در زمان گوتمن دو سال پیاپی قهرمان اروپا شده بود 53 سال است که دیگر رنگ قهرمانی در اروپا را ندیده باورش سخت است ولی ندیده است در این مدت آنها هشت بار به فینال رقابت‌های اروپایی رسیدند اما هر بار نفرین گوتمن گریبانش را گرفت و بازنده شدند.
 
گوتمن در سال 1981 درگذشت و در شهر وین به خاک سپرده شد.
 
اوزه بیو قبل از فینال سال 1990 بنفیکا برابر  آیند هوون به مزار گوتمن رفت و از او خواست تا به نفرینش پایان دهد اما این کار او هم نتیجه‌ای نداشت و بنفیکا باز هم در فینال شکست خورد.
 
اکنون یک سال از درگذشت اوزه بیو هم می‌گذرد اما مثل اینکه او در آن دنیا هم نتوانسته گوتمن را راضی کند و این تیم در فینال سال گذشته برابر سویا باز هم شکست خورد تا در هشتمین فینال اروپایی خود بعد از دوران گوتمن بازنده باشد.
 
طبق نفرین گوتمن عقاب‌ها تا 47 سال دیگر هم نباید امیدی به قهرمانی در اروپا داشته باشند مگر ...