به گزارش پارس ، خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، پیکر احمدی دقایقی پیش با حضور جامعه ورزش استان به ویژه مربیان و بازیکنان بسکتبال، در قطعه ورزشکاران بهشت آباد اهواز به خاک سپرده شد.

مراسم سوم و هفتم این بسکتبالیست خوزستانی از ساعت ۹ تا ۱۰ صبح فردا (سه شنبه) بر سر مزار وی برگزار خواهد شد.

امین لیرکی، سرمربی تیم بسکتبال گاز خوزستان ضمن تسلیت به جامعه بسکتبال خوزستان و خانواده وی به ایسنا گفت: احمدی متولد سال ۷۴ بود و فعالیت خود را در این رشته از رده سنی پایه آغاز کرد و سال گذشته نیز توانست جزو ۱۲ نفر اصلی تیم بزرگسالان گازخوزستان قرار بگیرد. او همچنین سال گذشته همراه با تیم گازخوزستان قهرمان لیگ دسته یک جوانان استان شد.

وی ادامه داد: احمدی بازیکنی بسیار خوب، مودب و باشخصیت بود و چندین سال بود که او را می شناختم و با او در ارتباط بودم. او بسکتبالیستی کوشا و توانا از نظر اخلاقی و ورزشی بود. از نظر ورزشی، برای احمدی آینده بسیار روشنی پیش بینی می شد و این نه تنها نظر من، بلکه نظر سایر مربیانی که با او کار کرده بودند هم، بود.

همچنین امیر نجفی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان این که عملیات جستجو برای یافتن این فرد چهار شبانه روز به طور بی وقفه ادامه داشت، در گفت وگو با خبرنگار ایسنا درباره این حادثه توضیح داد: ساعت ۱۹: ۵۰ دقیقه روز چهارشنبه (۱۴ فروردین ماه) از سوی یک شهروند، حادثه واژگونی یک قایق حامل چهار نفر در رودخانه کارون به آتش نشانی اهواز گزارش شد.

وی ادامه داد: پرسنل آتش نشانی در ساعت ۱۹: ۵۲ در محل حادثه حضور یافته و سه نفر از حادثه دیدگان را از آب گرفته و نجات دادند. با این که نفر چهارم حین انجام عملیات جستجو، قابل رویت نبود ولی براساس گفته های سه نفر دیگر، جستجو برای یافتن این جوان ادامه پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز عنوان کرد: بنا به درخواست خانواده این جوان و به منظور انجام وظیفه، پرسنل آتش نشانی در ساعت ۲ بامداد روز پنج شنبه با استفاده از پروژکتورهای بسیار قوی، عملیات ساحل گردی و جستجو در آب های کارون را از سر گرفتند و به امید این که این جوان خود را به حاشیه رودخانه یا گوشه ای از ساحل رسانده باشد، عملیات را ادامه دادند.

وی افزود: عملیات در روز پنج شنبه ۱۵ فروردین ماه نیز با طلوع خورشید در این نقطه ادامه پیدا کرد و در حضور نیروی انتظامی و با همکاری هلال احمر جستجو انجام شد. درنهایت روز گذشته (یکشنبه) حوالی ساعت ۹: ۴۰ صبح اعلام شد که در رودخانه کارون جسدی روی آب آمده است.

نجفی ادامه داد: تا پیش از شناسایی، قطعیت وجود نداشت که این جسد متعلق به همان پسر ۱۸ ساله ای است که ۱۴ فروردین ماه به دلیل واژگون شدن قایق دچار حادثه شده، می باشد یا خیر؛ پرسنل آتش نشانی جسد را از آب گرفته و به ساحل انتقال دادند که در حضور عوامل نیروی انتظامی، نماینده دادستان و پزشکی قانونی اقدامات لازم صورت گرفت و جسد سرانجام شناسایی شد.

وی بیان کرد: این جوانان هیچ کدام تجربه شنای خوب را نداشتند و قایق آن ها نیز قایق اختصاصی و ویژه آب های خروشان و یا تفریحی نبوده بلکه قایق ویژه آب های راکد مانند استخر بوده است. این چهار نفر همچنین هنگام قایق سواری، جلیقه به تن نداشتند و حرکت را از سمت آب هایی با جریان آرام رودخانه شروع کردند و سپس وارد قسمت های خروشان و پر صخره کارون شدند که درنهایت، قایق دچار واژگونی شد.

خبرگزاری ایسنا این ضایعه دردناک را به خانواده احمدی و جامعه ورزش استان تسلیت می گوید.