به گزارش پارس ، به نقل از مهر، کامران شکری که در بازی های پارلمپیک ۲۰۱۲ لندن به مدال نقره دست پیدا کرد، گفت: پنچ، شش ماه نخست که به رشته دو و میدانی پرداختم، انگیزه و هدفی نداشتم تا اینکه مربیان مرا را متوجه مسابقات قهرمان کشوری جوانان کردند و گفتند اگر رکورد مورد نظر را ثبت کنم به مسابقات جهانی اعزام خواهم شد.

وی افزود: از آن به بعد تمرینات برایم رنگ و بوی دیگری داشت و با انگیزه ای قوی به فعالیت هایم ادامه دادم. سرانجام تلاش هایم به ثمر نشست و پس از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و ثبت رکوردی قابل قبول، به رقابتهای پارآسیایی نوجوانان در توکیو ژاپن اعزام شدم. در این مسابقات بود که موفق به کسب نخستین مدال های برون مرزی شدم: نشان طلا در ماده پرتاب دیسک و دو نشان برنز در پرتاب نیزه و وزنه. از آن به بعد بود که مسیر زندگی ام کاملا تغییر کرد.

شکری در رقابتهای پارآسیایی گوانگجو در سال ۲۰۱۰ خوش درخشید و با ثبت رکورد ۴۶ متر و ۸۴ سانتی متر به نشان طلا دست پیدا کرد.

وی افزود: حضور در رقابتهای پارالمپیک، برایم تبدیل به آرزویی بزرگ و هدفی مهم شده بود. حالا با داشتن مدال طلای رقابتهای گوانگجو، مجوز حضور در مسابقات پارالمپیک لندن را دریافت کرده بودم و از این پس می بایست نیرویم را برای این میدان بزرگ متمرکز می کردم.

پرتابگر نیزه ایران ادامه داد: سرانجام پس از انتظاری طولانی در میدان بزرگ پارالمپیک لندن حضور پیدا کردم. در روز مسابقه تا لحظات آخر نفر اول گروه بودم اما آخرین پرتاب حریفم مرا از دستیابی به نشان طلا مایوس کرد.

شکری گفت: کسب مدال نقره پارالمپیک هم افتخار بزرگی است. از همراهی پدر و مادر و خانواده ام و نیز از حمایت های مربی ام آقای مصطفی بهرامی قدردانی می کنم و می گویم بدون حمایت های این عزیزان هرگز قادر به ادامه مسیر نبودم. اولین آرزویم کسب مدال در پارالمپیک و دومی تشکیل خانواده بوده که به لطف خداوند به هر دوی آنها رسیده ام.

شکری در حال حاضر تمرینات خود را برای حضور در مسابقات جهانی فرانسه که تیر ماه امسال برگزار می شود، انجام می دهد و امیدوار است تغییرات ایجاد شده در قوانین رشته دو ومیدانی و تغییرات کلاس های پزشکی برای پارالمپیک ۲۰۱۶ برزیل، مانع از حضور مجدد وی در این رویداد مهم جهانی نشود.