به گزارش پارس ، به نقل ازمهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای کشور، سرپرست این فدراسیون اظهار داشت: این ورزش اصیل و تاریخی نیاز به مرکزی به عنوان موزه دارد که درآن آحاد مردم و علاقمندان به این رشته ورزشی، مذهبی و ملی بتوانند اطلاعات جامعی را کسب کنند.

طالقانی در ادامه افزود: ضمن برنامه ریزی های لازم و درخواست این فدراسیون در ملاقات با آقای بقایی (معاونت اجرایی نهاد ریاست جمهوری) و دستور ایشان به آقای ملک زاده (رئیس سازمان میراث فرهنگی) ، برای در اختیار گذاشتن مکانی تاریخی در راستای اجرای این مهم با درخواست این فدراسیون موافقت شد.

وی خاطر نشان کرد: از مردم شریف و ورزش دوست درخواست می کنم با در اختیار قرار دادن ادوات ورزشی قدیمی، کتب مربوط به کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای، مدال های ورزشی پیشکسوتان زورخانه ای، تصاویر قدیمی مربوط به کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای و. . . به این مجموعه ما را در ارائه خدمات به جامعه باستانی کار کشور یاری کنند.

پس از تحویل مکان فوق در ماه جاری مراسم افتتاح این مجموعه فرهنگی با حضور پیشکسوتان، قهرمانان، پهلوانان و جامعه ورزش کشور برگزار خواهد شد.