به گزارش پارس ، محمد مایلی کهن در خصوص دلایل بازگشت خود به تمرینات تیم گهر و آخرین وضعیت این تیم پیش از بازی با استقلال گفتگویی را با خبرنگار مهر انجام داد که مشروح آن را در زیر از نظر می گذرانید:

داشتیم تحقیر می شدیم و زیر سوال می رفتیم
سرمربی تیم فوتبال گهر در خصوص دلیل بازگشت خود به تمرین تیم گفت: شرایط ما در تیم گهر مناسب نبود و در واقع می توان گفت به نوعی داشتیم تحقیر می شدیم چون شخصیت همه ما به نوعی زیر سوال رفته بود، به همین دلیل در تمرینات تیم حاضر نشدم و در این خصوص بیانیه ای دادم، البته استعفایی نداده بودم.

هدایتی از رفتن من بی اطلاع بود
وی در همین خصوص افزود: پس از این تصمیم من و بیانیه ای که دادم تماس ها و پیامک های زیادی را از سوی دوستان، همکاران، مردم خوب لرستان و بویژه شهر دورود داشتم که از این تصمیم منصرف شوم، ضمن اینکه خروطی مدیر اجرایی باشگاه نیز به من گفت: " به دلیل تعطیلات نوروزی هدایتی از این تصمیم من که دیگر در تمرینات تیم حاضر نمی شوم بی اطلاع بود و وی قول مساعد داد که مشکلات تیم را حل خواهد کرد. "

روی قول و قرارهایم هستم
مایلی کهن در ادامه گفتگویش با مهر تاکید کرد: در پی این اتفاقات با توجه به ارادت ویژه ای که من نسبت به مردم لرستان و بویژه دورود دارم تصمیم گرفتم بر سر تمرینات تیم حاضر شوم البته تاکید می کنم که بر سر قول و قرار هایی که اعلام کردم هستم، منتهی همانطور که در بیانیه خود نیز گفتم با ۱۳۰ میلیون تومان نمی شود ورزشگاه دورود را تکمیل کرد و همه باید برای تکمیل ورزشگاه تختی دورود دست به دست یکدیگر بدهند و مسئولان استانی نیز حمایت کنند چون خیلی دوست دارم که استادیوم دورود با شرایط استاندارد و خیلی شکیل مورد استفاده قرار گیرد.

به خاطر پرداخت نشدن معوقات مالی نرفتم
سرمربی تیم گهر خاطر نشان کرد: بازهم تاکید می کنم به خاطر پرداخت نشدن معوقات مالی من تصمیم به رها کردن تمرینات نکردم بلکه شان و شخصیت کادر فنی و بازیکنان داشت زیر سوال می رفت. مطمئن باشید تا لحظه ای که هستم از حق و حقوق بازیکنانم دفاع می کنم، در خیلی موقع من از حق و حقوق خود گذشتم اما از حق بازیکنانم نگذشتم.

دلایل جو بدی که بر ورزشگاه ها حاکم شده را می دانم
وی در خصوص فحاشی هایی که ازسوی برخی تماشاگران در جریان دیدارهای لیگ برتر صورت می گیرد، اظهار داشت: متاسفانه طی سال های اخیر جو بدی بر ورزشگاه های ما حاکم شده که این جو به رشته هایی مانند والیبال و بسکتبال نیز سرایت کرده است و به هیچ وجه مناسب نیست چون وجود چنین جو زشت و ناپسندی باعث شده که خانواده ها از بردن فرزندان خود به ورزشگاه ها خودداری کنند.

وی افزود: من چون سالهاست در ورزش هستم به خوبی می دانم که به وجود آمدن این جو چه دلایلی دارد یکی از دلایل اصلی آن به تحریکاتی بر می گردد که از سوی من مربی در ورزشگاه ها صورت می گیرد. در حال حاضر همه به این نتیجه رسیده اند که در چنین جوی همه لطمه خواهند خورد. همه عوامل دخیل در ورزش کشور باید دست به دست هم دهند و این جو را درست کنند چیزی که دور از دسترس نیست.

جو ورزشگاه ها از مسئله تبعیض نژادی نیز بدتر است
مایلی کهن تصریح کرد: در حال حاضر شهر دورود پایتخت فرهنگی فوتبال ایران است و همه اهالی فوتبال به این موضوع اذعان دارند اما در بازی که ما با سپاهان داشتیم من دیدم که جو دیگری بوجود آمده و برخی ها به داور مسابقه توهین می کنند بنابراین من نیز با دیدن چنین جوی نیمکت را رها کرده و به رختکن رفتم، چه اشکالی دارد در شرایط مشابه علاوه بر مربیان تیم ها بازیکنان نیز از داور بخواهند به خاطر فحاشی ها و بی حرمتی هایی که در یک ورزشگاه صورت می گیرد بازی را قطع کند. متاسفانه جوی که در ورزشگاه های ما بوجود آمده از مسئله تبعیض نژادی نیز بدتر است و هیچ فرد و نهادی مسئولیت آن را بر عهده نمی گیرد.

توهین به تیم حریف تقبیح نمی شود
وی در همین خصوص تاکید کرد: متاسفانه برخی از ما زمانی که مورد توهین قرار می گیریم به شدت ناراحت شده و حتی در بعضی موارد اقدام به بزرگنمایی آن می کنیم اما وقتی هواداران ما به عوامل تیم حریف توهین می کنند می خواهیم آن را رفع و رجوع کرده و به نوعی از آن بگذریم و حتی آن را تقبیح نیز نمی کنیم.

مقابل استقلال مدافع وسط تخصصی نداریم
سرمربی تیم گهر در پاسخ به این پرسش که گفته می شود شما به دلیل مصدومیت بازیکنانتان در بازی با استقلال مداقع وسط تخصصی ندارید، اظهار داشت: متاسفانه ما حدود سه ماه است که" ساشا" مدافع وسط خود را که جزو بازیکنان اصلی ماست را از دست داده ایم، پس از آن من مدافع میانی جوانی را از تیم ماشین سازی به گهر آوردم که وی نیز مصدوم شده ضمن اینکه ما یک مدافع وسط دیگر نیز به نام عمار نیک کار را به دلیل مصدومیت نمی توانیم در خدمت داشته باشیم که این بازیکن نیز جزو بازیکنان اصلی تیم ماست.

هنوز سقوط نکرده و شانس بقا داریم
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه سقوط تیم گهر به رقابتهای لیگ آزادگان قطعی شده بازی تیم خود را با استقلال چگونه ارزیابی می کنید، گفت: اگر دو تیم به رقابتهای لیگ آزادگان سقوط کنند ما هنوز شانس داریم و نمی شود گفت سقوط کرده ایم بنابراین از همه توان خود مقابل استقلال و بازی های باقی مانده استفاده خواهیم کرد، ضمن اینکه از مانی که من فوتبال بازی می کردم و کاپیتان پرسپولیس بودم همواره به معنای واقعی احترام خاصی برای هواداران استقلال قائل بوده و هستم.

مقابل استقلال جوانمردانه و با همه توان بازی می کنیم
مایلی کهن تصریح کرد: همانطور که گفتم با همه توان خود و مردانه مقابل استقلال بازی خواهیم کرد با اینکه بازی سختی را پیش رو داریم اگر قرار است به لیگ آزادگان برویم باید این موضوع با ارائه بازهای مردانه و شرافتمندانه مقابل حریفانمان صورت گیرد.