امیر عابدینی درباره علت  اصلی انصراف کفاشیان از حضور در  انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: علی کفاشیان به سه دلیل برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام نکرد و انصراف داد. اولین دلیل خستگی بیش از حد و قدرناشناسی های دوستان و مسوولان نسبت به او بود. دیگر دلیلی که باعث شد او پا پیش نگذارد تحلیل خودش از این قضیه بود و آخرین دلیل هم این بود که او اعتقاد داشت اگر ثبت نام کند ولی اجازه حضور در انتخابات را به او ندهند چندان جالب به نظر نمی رسد و ممکن است فوتبال مان تعلیق شود و دلش نیامد تا این  اتفاق بیفتد و کنار کشید.

وی درباره نقش وزارت ورزش در کناره گیری کفاشیان افزود: بدون شک بیشترین فشار از سمت وزارت ورزش بود و کفاشیان مجبور شد علی رغم میل باطنی اش از حضور در انتخابات انصراف دهد وگرنه او در مصاحبه ای که به تازگی انجام داده بود از علاقه اش برای ورود به انتخابات صحبت کرد. 

عضو هیات رییسه سازمان لیگ درباره اتفاقات آخرین شب ثبت نام کاندیداها و جلسه ای که کفاشیان پس از حضور در وزارت ورزش با او و چند تن دیگر از اعضای فدراسیون برگزار کرد؛ بیان داشت: در آن جلسه به جز من و کفاشیان، عزیزمحمدی، فتح الله زاده، تاج و اسلامیان هم حضور داشتند. همه اعضای حاضر در جلسه اصرار داشتند که کفاشیان دوباره کاندید شود ولی فشارهای وارد شده و شاید تهدیدهایی که صورت گرفته بود باعث شد کفاشیان این کار را نکند حتی من به او گفتم ثبت نام کن و در روز انتخابات انصراف بده اما باز هم قبول نکرد. 

وی در واکنش به این شایعه که می گویند کفاشیان در جلسه آن شب گریه کرده است، اذعان داشت: کفاشیان آن شب بسیار ناراحت بود اما من ندیدم که او گریه کند. 

عابدینی در ادامه نسبت به ثبت نام کردن علیرضا معظمی نیا واکنش نشان داد و گفت: نمی دانم این افراد سوءاستفاده گر از کجا پیدا می شوند. ایشان با ثبت نامی که انجام داد هم خودش را مسخره کرده بود و هم بقیه را. او هنوز نمی داند که باید 10 امضا از مجمع جمع کند. من حاضرم اگر او سه امضاء توانست جمع کند به او رای بدهم. معظمی نیا می خواست پرسپولیس را با 300میلیارد تومان بخرد اما با پراید آمده بود اینها می خواهند با استفاده از فوتبال خودشان را مشهور و مطرح کنند. 

وی همچنین به انتقاد از ابرقویی نژاد پرداخت و تاکید کرد: یکی دیگر از دوستان از هیات فوتبال آمده اند و می گویند که آرای اصلاح طلبان را همراه خود دارند و می توانند رییس فدراسیون شوند. این هم یکی دیگر از سوءاستفاه گری های رایج در ای روزها شده است. این آقای یک روز است حمایت اصلاح طلبان اصفهان را همراه خود می بینید و حالا در نظر دارد موج سواری کند. یادمان رفته چه افراد مهمی بر مسند ریاست فدراسیون فوتبال نشسته بودند امثال دادگان، صفایی فراهانی و علی کفاشیان که یک قهرمان ملی بود رییس فدراسیون بودند و پیش از آن مدیریت های کلان را برعهده داشتند. 

مدیر باسابقه فوتبال کشورمان درباره احتمال حضور مجدد کفاشیان به واسطه تغییر اساسنامه خاطرنشان کرد: فراموش کرده اید که همه این کارها صورت گرفته بود تا کفاشیان شرکت نکند. اسناسنامه می خواست تغییر کند تا کفاشیان نتواند رییس فدراسیون باقی بماند. بعید می دانم او دوباره قصد حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را داشته باشد. 

عابدینی در پایان گفت: امیدوارم هرچه به صلاح است رخ بدهد و دوستان کاری نکنند تا فوتبال بیش از این به مشکل بخورد.