به گزارش حوزه ورزشی پارس نیوز به نقل از فارس، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری قبل از دیدار مقابل فولاد خوزستان در هفته بیست و سوم لیگ برتر،  گفت: بحثم این است که مردم و فوتبال آذربایجان نماد خوبی بوده اند. اینکه آنها دوبار از حضور در ورزشگاه محروم شوند کار خوبی نیست فوتبال برای لذت بردن است. برد و باخت تمام می‌شود. روحیه فوتبال جوانمردی است. فولاد خواست ساعت بازی جا به جا شود این کار را کردیم. زمین خواستند در اختیارشان گذاشتیم قشنگی فوتبال این است. طرفداران تراکتورسازی نماد خوبی بودند و امیدواریم دیگر از این اتفاقات نیفتد.

وی افزود: نمی‌دانم چرا مقابل سپاهان به دلیل صحبت‌های هواداران محروم شدیم. در آن بازی که من و سعید عباسی مورد محبت هواداران قرار گرفتیم دلیل محرومیت تیم چه بود؟

سرمربی تراکتورسازی در ادامه در رابطه با وضعیت فولاد خوزستان عنوان کرد: فولاد وضعیت خوبی دارد. آنها به شرایط آرمانی بازگشتند. ما از لحاظ روحی روی تیم کار کردیم و به بازیکنان گفتیم باید دیدار پرسپولیس و دیدارمان در لیگ قهرمانان آسیا را فراموش کنند. بازی با فولاد مثل دیدار با سپاهان کلید است تا هم وضعیت‌مان را در لیگ خوب کنیم و هم آماده لیگ قهرمانان آسیا شویم.

قلعه‌نویی تاکید کرد: آنها که می‌خواستند روی تیم فشار بیاورند و آرامش را از ما بگیرند و روی بختیار رحمانی و سرباز‌ها فشار زیادی آوردند  الان می‌بینند که وضعیت ما خوب شده است. بازی به بازی بهتر می‌شویم و عملکرد مناسب‌تری ارائه خواهیم داد. ما برای بازی مقابل فوتبال سه محروم داریم که این مسئله ما را اذیت می‌کند و شاید تغییر سیستم دادیم.

وی افزود: 4 هفته از داوری‌ها متضرر شدیم. اینکه در نیم‌فصل دوم مقابل سپاهان، پرسپولیس،‌پدیده و استقلال خوزستان داوری‌ها به ضرر ما باشد درکش برای یک مربی بسیار سخت است. ما کارمان را می‌کنیم و از بازیکنان ممنویم که تلاش می‌کنند. این وضعیت نوید بخش روزها‌ی آرمانی است.

سرمربی تراکتورسازی در مورد نقش دستیارانش و اینکه آیا تمرکز آنها روی لیگ است یا آسیا، گفت: در یک مجموعه از مسئول پشتیبانی گرفته و هیأت مدیره همه باید تلاش کنند تا موفقیت حاصل شود. در تیم ما هم همین شرایط باید به وجود بیاید و اگر موفقیتی حاصل شود همه در آن سهیم هستند. در این بین شاید بنده کمترین سهم را داشته باشیم. ما در هر مسابقه برنامه دادیم و تلاش‌مان را می‌کنیم. اکنون شرایط‌مان در آسیا خوب است ولی هنوز هیچ چیزی به طور صد در صد مشخص نشده است. ما حداقل 4 امتیاز نیاز داریم تا صعودمان قطعی شود ولی باید به دنبال صدرنشینی در گروه باشیم. ما با بازیکنان صحبت می‌کنیم تا تمرکزشان را حفظ کنند.

قلعه‌نویی در مورد عدم حضور هواداران در دیدار مقابل فولاد به دلیل محرومیت گفت: قشنگی فوتبال به حضور هواداران است. لقب هواداران تراکتورسازی پرشور است. نبود آنها به ما ضربه می‌زند. اینکه هوادار را از حضور در ورزشگاه محروم کنیم تیم را جریمه نکردیم بلکه فوتبال را تنبیه کردیم. نمی‌دانم در بازی با سپاهان فقط ما مورد حمایت هواداران قرار گرفتیم و چه شده که این محرومیت را در نظر گرفتند.

وی در رابطه با وضعیت مالی تیم عنوان کرد: مدیرعامل و هیأت مدیره باید تلاش کنند تا قبل از اتمام سال پرداختی به تیم داشته باشند. اکنون وضعیت تیم ما آرمانی است. حفظ وضعیت آرمانی سخت‌تر از رسیدن به آن است و باید در این مورد تلاش کنیم.

قلعه‌نویی در رابطه با اینکه هواداران او را تشویق کردند، گفت: ما نه آن زمان که علیه‌مان شعار می‌دادند به این مسائل توجه کردیم و نه حالا به این تشویق‌ها دلخوشیم. من دو هفته آنفولانزا داشتم ولی یک دقیقه تمرین را ترک نکردم. به قول یک بزرگی روزهای سخت دوام نمی‌آورد ولی انسان‌های سخت دوام می‌آورند. ما به این مسائل توجه نمی‌کنیم و به لطف خدا و اهل بیت تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا در پایان کار وجدان‌مان راحت باشد. انسان باید وقتی مقابل آئینه می‌ایستد از خودش خجالت نکشد. مابقی مسائل دیگر مهم نیست.

سرمربی تراکتورسازی در مورد وضعیت قراردادش برای سال بعد عنوان کرد: فعلا به دنبال بهبود وضعیت تیم در جدول هستیم و به سال بعد فکر نمی‌کنیم.

وی در مورد دغدغه‌اش از بازی فردا اظهار داشت: بازیکنان وقتی فضای آسیا و امکانات حریف را می‌بینند تحت تاثیر قرار می‌گیرند. آن زمین‌های تمرین، زمین مسابقه و اتوبوس‌ها را دیدند. اتوبوسی که در امارات بود شبیه به سفینه بود. ما از آنها خواستیم از فضای آسیا بیرون بیایند و با انگیزه به مصاف فولاد بروند و مثل دیدار با پرسپولیس عمل کنند.

قلعه‌نویی در مورد نقطه قوت فولاد گفت: اول از همه مربی این تیم و سپس شرایط داخلی فولاد نقطه قوت آنهاست. این تیم در نیم‌فصل دوم بیشترین امتیاز را گرفته است.

سرمربی تراکتورسازی در مورد اینکه آیا دوباره امیرپاشا و محبوب قلب هواداران شده است، تصریح کرد: دنبال لقب نیستم. تمام تلاشم این است که وجدانم راحت باشد. اگر لقب داشته باشی ولی پیش خدا شرمنده باشی اهمیتی دارد؟ چه در دوره قبل و چه دوره فعلی با وجدان کار کردم. مربی پروازی نبودم و فقط به فکر رضایت خدا هستم. نه دنبال پاشا هستم و نه دنبال مسائل دیگر.

وی در مورد انتقاداتی که گاهی از او می‌شود، عنوان کرد: نوع مربیگری من فوتبال روی زمین است. ما در بازی با پدیده مجبور شدیم کار را روی هوا ببریم. در مربیگری بحث کوچینگ زمان را داریم که در هیچ جایی تدریس نمی‌شود بلکه این مسئله باید در ذات انسان باشد. علی پروین هیچ کلاس مربیگری نرفت ولی 25 جام در این فوتبال کسب کرد. افرادی که این حرف‌ها را می‌زنند فوتبال نمی‌فهمند. یک زمان تیم استقلال مربی به نام جکیچ داشت و بالکوم در تیم شهباز حضور داشتند که فوتبال روی زمین را دنبال می‌کردند. من این سبک را دوست داشتم و اصل کارم را روی عمق و زمین گذاشتم.

قلعه‌نویی تاکید کرد: شما دیدید در دیدار با پدیده چه وضعیتی به وجود آمد. شرایط آب و هوا طوری شد که حس می‌کردم آخرالزمان است. من خودم هافبک بودم و فوتبال روی زمین ارائه می‌دادم. آیا می‌توان با بکش بکش به این همه موفقیت رسید. ما همین امسال بسیار بدشانس بودیم. شاید اگر اشتباهات داوری نبود الان وضعیت ما بهتر بود. اگر سه بازی تدارکاتی در نیم‌فصل انجام می‌دادیم وضع ما بهتر می‌شد. مقابل راه‌آهن با توجه به حضور یک مهاجم بلندزن و یک مهاجم سرعتی سیستم‌مان را 4-4-2 کردیم ولی وقتی دیدیم جواب نمی‌دهد سیستم را به 4-3-2-1 بردیم و تازه به نتیجه رسیدیم.ما حداقل هفته‌ای سه جلسه روی ضربات ایستگاهی کار می‌کنیم تا از همه راه‌ها به گل برسیم. یک تیم باید بتواند از همه پتانسیل خود برای گلزنی استفاده کند.