هر چند کنفدراسیون فوتبال آسیا 15 مارس را موعد اعلام نهایی رای خود درباره اختلاف فوتبال ایران با عربستان اعلام کرده است اما سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان سخنان عجیبی را بر زبان آورد تا جایی که تاکید کرد نتیجه نهایی AFC برای آنها مهم نیست چرا که به هیچ وجه در خاک ایران به میدان نخواهند رفت و این نشان می دهد که به احتمال خیلی زیاد رای کنفدراسیون فوتبال آسیا به سود آنها خواهد بود.

عدنان المعیبد گفت: ما موضع گیری خود را در قبال ایران به صورت کامل شفاف اعلام کرده‌ایم و آن این که بازی کردن نمایندگان فوتبال عربستان در ایران غیر ممکن است و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم این موضوع را به خوبی می داند.

AFC تا 15 مارس به دو طرف فرصت داده که اختلافات سیاسی خود را برطرف کنند در غیر این صورت بازی در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد با این حال باید بگویم که موضع گیری ما ثابت است و هیچ تغییری نخواهد کرد

او ادامه داد: هر تیم عربستانی که در ایران به میدان رفته با مشکل مواجه شده و بدون شک در این کشور به میدان نخواهیم رفت. هرگونه تصمیمی غیر از برگزار کردن بازی در کشور ثالث را قبول را نخواهیم کرد. می‌توانیم به راحتی از امتیازات بازی با نمایندگان ایران چشم پوشی کنیم اما به هیچ وجه سلامت بازیکنان خود را به خطر نمی‌اندازیم. این حرف نهایی ماست و هرگز به ایران نخواهیم رفت.

هر چند فدراسیون فوتبال عربستان از ابتدا تا الان تنها یک موضع گیری از خود نشان داده است اما به نظر می‌رسد که فدراسیون فوتبال ایران به دنبال پیشنهاد راه حل‌های دیگر مثل بازی بدون تماشاگر است که این موضع گیری بازتاب زیادی در رسانه های عربستانی داشت و با مخالفت آنها مواجه شد.