رضا حسنی‌خو که در همایش افسران امنیتی فوتبال شرکت کرده بود اظهار داشت: برای اولین بار این کارگاه آموزشی با حضور مدیر امنیتی یوفا و ای اف سی برگزار شد تا افسرانی که از نهادهای فوق آمده‌اند یک کارگاه آموزشی را برای افسران امنیتی باشگاه‌های ما برگزار کنند. این کلاس لازم و ضروری بود و جزو ملزومات ما بود که باید تا الان انجام می شد اما تا به الان به تأخیر افتاده بود.
 
وی در مورد اتفاقاتی که روز گذشته در ورزشگاه افتاد بود و در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد هنوز ورزشگا‌های ایران با رسیدن به امنیت کامل فاصله زیادی دارد، گفت: فکر نمی‌کنم اینطور باشد. اگر در این کلاس آموزشی حضور داشتید می‌دیدید که فیلم‌هایی را نشان دادند که وضعیت امنیت ورزشگاه‌های اروپا بسیار خراب‌تر بود. هر چند که ما هم باید موضوع را پیگیری و دنبال کنیم اما فاصله زیادی با آن چیزی که شما گفتید نداریم
 
حسنی‌خو با اشاره دوباره به بحث انفجار نارنجک ها گفت:‌ پیشنهادم این است که دوستان این اقدامات را انجام ندهند. شاید دشمنان این کارها را انجام دادند که بگویند در ورزشگاه امنیت نیست. هواداران تیم‌ها هم دقت کنند تا تیم‌شان جریمه نشود. هر چند که در حوزه ما و نیروی انتظامی هم باید دقت بیشتری کنیم تا این اتفاقات نیافتد.