به گزارش پارس، مجید صالح در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، درباره دیدار استقلال و الهلال، گفت: بگذارید پیش از هر چیزی درباره خستگی ناشی از فشاری که در جام حذفی به تیم وارد شد، صحبت کنم. ما برابر سپاهان در جام حذفی شکست خوردیم، اما خود شما آثار خستگی در تیم های ایران را حتما دیده اید. با این حال با توجه به نفرات خوبی که در اختیار داریم، تنوع تاکتیکی داشتیم و توانستیم برابر الهلال بازی خوبی اجرا کنیم. در دفاع هم بازی را بستیم، ولی باید قبول کرد فشار مسابقات گریبان گیر تیم های ایران شد و اگر سپاهان برابر الاهلی در عربستان هم شکست بخورد و خدایی نکرده از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود، باید دلیل آن را همین فشردگی و آسیب های ناشی از آن دانست. در عربستان برابر نام استقلال نمی نوشتند استقلال تهران، آنجا استقلال ایران بودیم.

او در ادامه افزود: ما به دنبال کنترل حریف در این دیدار بودیم و از سخت بودن کار اطلاع داشتیم. حتی در فرودگاه نزدیک پنج ساعت معطل شدیم و نتوانستیم آن روز تمرین داشته باشیم. این در حالی بود که به علت تفاوت سطح ها باید در همان روز نخست تمرین هوازی می کردیم. در بازی هم فکر می کنم پنالتی دقیقه شش را روی موسوی، داور نگرفت هر چند از داوری راضی هستم. می دانستیم که الهلال روی ضربات ایستگاهی ضعیف است و گل تساوی را هم از ضربات ایستگاهی به ثمر رساندیم. بعد از گل نخست از عمق به الهلال فشار آوردیم که نتیجه داد و گل دوم را به ثمر رساندیم.

مربی استقلال درباره تغییرات در نفرات این تیم برابر الهلال، اظهار کرد: ترجیح می دهم به شکلی دیگر به این سوال پاسخ دهم. ما در هر بازی تمهیدات خاصی داریم. ما از بازیکنان خوبی برخورداریم و قدرت انتخاب داریم. عملکرد فنی که نتیجه انتخاب هاست قابل دفاع بوده و نشان داده از نفراتمان به موقع استفاده کرده ایم. تنها کسی که تاکنون برای استقلال به میدان نرفته کیانوش رحمتی است. رحمتی مدت ها مصدوم بود ولی با این حال مطمئنم اگر او هم به میدان برود بازی قابل قبولی ارائه خواهد داد. همه بازیکنان استقلال ارزشمند هستند و مهم نحوه استفاده از آنهاست. در بازی با سپاهان غافلگیر شدیم. شما حساب کنید چهار بازیکن اصلی ما در تیم ملی بودند و از سپاهان تنها حاج صفی بود که ۳۰ دقیقه به میدان رفت. ما برابر سپاهان خسته بودیم و سپاهان برابر الاهلی خسته بود. باید در تیم از لحاظ انرژی تعادل ایجاد کنیم و استراتژی و چیدمان ما درتهران متفاوت خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر انتظار یک الهلال متفاوت در تهران را دارد؟ گفت: تفاوت در دو بخش وجود دارد، یکی در نفرات متفاوت و دیگری استفاده از نفرات پیشین با استراتژی متفاوت. فکر می کنم حتی اگر مورد اول اتفاق نیفتد، در استراتژی این تیم متفاوت خواهد بود. ما اگر بتوانیم شش امتیاز در تهران برابر الهلال و الریان به دست آوریم به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعدی می شویم و الهلال با علم بر این مساله به مصاف ما خواهد آمد و بر چیزهایی مثل هواداران حریف فکر نخواهد کرد.

صالح درباره میزبانی الهلال نیز صحبت کرد و افزود: من به کارهای آنها اسم غیر منطقی می دهم. ابتدا ما را به گیت VIP بردند و ما فکر کردیم می خواهند با احترام خاصی به ما پذیرش دهند، اما متوجه شدیم تنها یک گیت در آنجا وجود دارد و حالا شما حساب کنید که هر نفر پنج دقیقه هم زمان ببرد، چه زمان زیادی می شود. کاروان استقلال هفتاد و چند نفره بود و با توجه به این که باید همه با هم محل را ترک می کردیم، زمان زیادی از ما گرفته شد و همان طور که گفتم فرصت تمرین را هم از دست دادیم. مساله دوم هم زمین مسابقه بود. من با ذوب آهن برابر الهلال و الشباب حضور داشته ام. ورزشگاهی که در آن بازی کردیم استادیوم الشباب بود. الشباب هم در زمین فهد الهلال میزبان تراکتورسازی بود. ورزشگاه فهد با وجود چمن بهتر در خارج از شهر قرار دارد، ولی ورزشگاه الشباب درون شهر است. آنها بازی را در زمین الشباب برگزار کردند تا جمعیت بیشتری به استادیوم بیایند و با توجه به ظرفیت ۲۰ هزار نفری این ورزشگاه، در نگاه ها ورزشگاه پر دیده می شود.

مجید صالح در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه عواملی موجب شد تا استقلال از حالت روحی دیدار با سپاهان به سرعت رها شود و برابر الهلال پیروز شود، اظهار کرد: بگذارید ابتدا چند آیتم را کنار هم بگذاریم. نخست آن که ما برابر سپاهان مستحق شکست نبودیم. فراموش نکنید ما در تیم ملی چهار بازیکن داشتیم و آنها تنها یک بازیکن. آن چهار بازیکن ۴۰ درصد تیم ما بودند ولی با این حال در پنالتی برابر سپاهان باختیم. دوم این که مسایل اقتصادی تیم ما را بسیار اذیت می کند. این روند مالی باعث می شود تا دو امتیاز خانگی برابر نفت تهران را به راحتی از دست بدهیم. با این حال امیر قلعه نویی آدم کمی نیست و توانستیم بازیکنان را توجیه کنیم تا برای گرفتن حق شان مبارزه کنند. شاید اگر یک بازی داخلی لیگ برتر داشتیم با افت روحی مواجه می شدیم، اما بازی در خارج از ایران، بحثی ملی و تعصبی خاص با خودش داشت. بچه های استقلال متوجه تفاوت در داخل و خارج ایران هستند، با این حال الهلال در تهران خطرناک خواهد بود و تیمی که چیزی برای از دست دادن ندارد، خطرناک است.

وی در پایان به تمجید از عوامل زیارتی در عربستان پرداخت و افزود: جا دارد از سازمان حج و زیارت در مدینه و مکه تشکر کنم که باعث شد ما سفر زیارتی هم داشته باشیم. همچنین از مدیریت کاروان مستقر در قصر الدخیل مدینه بسیار متشکرم که پذیرایی از ما را تقبل کرد. همچنین از آقای سلطانی در دارالمهدی که بسیار در مکه به ما کمک کردند هم تشکر می کنم.