به گزارش پارس به نقل از شروند، نصرالله عبداللهی یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ استقلال است که سابقه سرمربیگری و سرپرستی این تیم را هم دارد. وی چند هفته‌ای است برای آرام کردن اوضاع در غیاب منصور پورحیدری به کنار تیمش بازگشته است.

او که بیش از یک‌دهه از نیمکت استقلال دور بوده، معتقد است فضای فعلی استقلال با گذشته بسیار متفاوت است و از کوچکترین اتفاقی حاشیه‌سازی‌ها علیه این تیم آغاز می‌شود؛ اگر چه او به قهرمانی آبی‌پوشان در این فصل امیدوار است.

 

متن صحبت های عبداللهی را در ادامه می‌خوانید:

* شما سال‌های زیادی از استقلال دور بودید، حتما با بازگشت‌تان تفاوت‌های زیادی را حس کردید.

- بله، همین‌طور است. البته بیشتر از این‌که داخل تیم استقلال تغییر کرده باشد، بیرونش عوض شده است. کوچکترین حرفی که داخل تیم زده می‌شود،‌ سریعا مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد و باعث ایجاد حاشیه می‌شود. ما هم آمده‌ایم کمک کنیم تا این حاشیه‌ها به استقلال ضربه‌ای وارد نکند.

* بعد از مشکلی که برای پورحیدری به وجود آمد، فرزاد مجیدی سرپرستی تیم را برعهده گرفت. انتظار داشتیم یکی مثل شما این پست را بر عهده بگیرد اما...

- تا زمانی که پورحیدری زنده و سلامت است، هیچ فرد دیگری نمی‌تواند خودش را سرپرست استقلال معرفی کند. من هم نیامده‌ام تا جای او را بگیرم. منصور با این شرایط جسمانی‌اش نیز گاهی اوقات در تمرینات حاضر می‌شود و از طریق او هماهنگی‌های لازم با مجیدی انجام می‌شود. چیزی تغییر نکرده و فقط شاید حضور فیزیکی پورحیدری کمتر شده است. امیدوارم او هر چه سریع‌تر شرایطی پیدا کند که بتواند روی نیمکت استقلال بنشیند.

* استقلال امسال در آستانه کسب ٢ جام قرار گرفته است. شما شانس این تیم را چقدر می‌دانید؟

- پیش‌بینی کردن خیلی مشکل است. من در جریان بستن تیم در ابتدای فصل بودم و می‌دانم که هدف کادر فنی و مدیریت باشگاه برای لیگ امسال صرفا کسب سهمیه آسیایی بود، نه قهرمانی. برای رسیدن به قهرمانی باید کارهای اساسی‌تر در باشگاه انجام شود اما به‌هرحال بازیکنان و کادر فنی آن‌قدر خوب کار کردند که تا الان موفقیت چشمگیری به‌دست آمده است. از این نتیجه کسی در استقلال ناراحت نیست اما هواداران نباید توقعشان را بالا ببرند و بدانند که کسب سهمیه هم برای استقلال موفقیت است.

* نقش فعلی شما در باشگاه استقلال دقیقا چیست؟

- کاری ندارم که چه سمتی به من داده‌اند اما قرار است میان تیم و باشگاه ارتباط برقرار کنم. افشارزاده گرفتاری‌های زیادی دارد و برای این‌که خیالش راحت باشد، قرار شد من هم در کنارش باشم. از طرفی پورحیدری نیز از من خواست که استقلال را همراهی کنم و به همین دلیل قبول کردم بعد از این همه‌سال برگردم.

* بحث مهمی که این روزها پیرامون استقلال و پرسپولیس به وجود آمده، کشاندن هواداران به ورزشگاه است.‌ شما با طرح رایگان کردن بازی‌ها موافق هستید؟

- هر دو باشگاه با توجه به استقبال کم هواداران در بازی‌های این فصل چند راه را انتخاب کردند تا هواداران را به ورزشگاه بکشانند. تا الان مشخص شده که مشکل اصلی گرانی بلیت‌هاست، اما به نظر من هم راهش این نیست که بازی‌ها رایگان شود چون درآمد باشگاه پایین می‌آید. باید با تدبیر مناسب میانه را بگیرند و بلیت‌ها را ارزان کنند تا مردم هم مثل گذشته به ورزشگاه بروند.

* حتی باشگاه پرسپولیس اعلام کرده برای بازی پیش رو مقابل تراکتورسازی می‌خواهد به هوادارانش ساندویچ هم بدهد. این اقدامات از نظر شما حرفه‌ای است؟

- قطعا حرفه‌ای و درست نیست که گدایی تماشاگر کنیم. هوادار باید به میل خودش به ورزشگاه بیاید و اگر می‌خواهیم حرفه‌ای شویم، راهش ساندویچ دادن نیست. باید به کشورهای دیگر نگاه کنیم و راه را اشتباه نرویم چون ممکن است چنین راه‌هایی تاثیر بدی روی فوتبال ما بگذارد.

* چند بار در این فصل دیده شده که رحمتی هنگام بازی به پرویز مظلومی مشاوره و حتی دستور تعویض می‌دهد. این مسأله شائبه دخالت کاپیتان استقلال در کارهای فنی را به وجود آورده است.

- این اصلا اتفاق عجیبی نیست که کاپیتان به سرمربی مشورت بدهد. از زمانی که من کاپیتان استقلال بودم نیز چنین اتفاقی رخ می‌داد و حتی سرمربی از من می‌پرسید که کدام بازیکن را تعویض کنم. کاپیتان بزرگتر تیم است و چون در زمین حضور دارد، بهتر می‌تواند کارهای تاکتیکی را لمس کند. متاسفانه رسانه‌ها همه چیز را بزرگ جلوه می‌دهند اما خیلی از مواقع در بزرگترین تیم‌های دنیا نیز رخ می‌دهد که سرمربی از کاپیتانش مشورت بگیرد.

* در پایان شما به‌عنوان بزرگ استقلال چه صحبتی با هواداران تیمتان دارید؟

- من هم به انگیزه کمک به استقلال و شادی دل همین هواداران بدون هیچ چشمداشتی به استقلال بازگشته‌ام و از هواداران نیز خواهش می‌کنم که صبر و حوصله داشته باشند. بازیکنان تمام تلاش خود را می‌کنند، اما برخی جزییات را نمی‌دانند. همان‌طور که گفتم هدف این تیم از ابتدای فصل کسب سهمیه بود و اگر قهرمانی هم حاصل نشود، به‌منزله باخت برای استقلال نیست. البته تمام ما امیدواریم استقلال امسال ٢ جام قهرمانی را به هوادارانش هدیه بدهد.