به گزارش حوزه ورزشی پارس نیوز، لیگ قهرمانان فوتبال آسیا از چندی پیش با برگزاری دیدارهای پلی‌آف به نوعی کلید خورد و اکنون تیم‌های در مرحله گروهی به طور رسمی بازی‌های خود را آغاز خواهند کرد. در این بین دو نماینده اصفهانی کشورمان از فردا سه شنبه برابر حریفان اماراتی و قطری پیکار خواهند کرد.

در ورزشگاه فولادشهر تیم سپاهان، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف النصر امارات می‌رود که اکنون در رده سوم لیگ امارات به سر می‌برد. شرایط دو تیم در مسابقات داخلی تا حدی متفاوت است. النصر همچنان امیدوارانه با حریفان خود پیکار می‌کند تا به رده‌های بالاتر صعود کند و سپاهان با بحرانی کم سابقه در عرصه داخلی مواجه شده است.

زردپوشان که از نظر ساحتاری و حتی مالی به گواه اهالی فوتبال در تمامی ادوار لیگ برتر شرایطی به مراتب بهتر از دیگر تیم‌ها داشتند حالا وارد فصل جدید از دوران تیمداری خود شده‌اند. از ثبات و آرامش گذشته خبری نیست و مشکلات داخلی که از ابتدای فصل به وجود آمده بود و موجبات کناره‌گیری فرکی را فراهم کرده بود اکنون با کنار گذاشتن هادی عقیلی، اعتصاب یک روزه در تمرینات و نتیجه نگرفتن در هفته‌های متوالی به اوج خود رسیده تا جایی که سپاهان را در رده یازدهم لیگ برتر جای داده است.

اکنون زردپوشان اصفهانی باید در لیگ قهرمانان ارایه کنند و اگر همان روند را با تفکرات استیماچ تداوم بخشند مقابل النصر به مشکل بر خواهند خورد اما لیگ قهرمانان شرایط متفاوتی دارد و سپاهان نماینده اول ایران به شمار می‌رود برای همین انتظارات بر این است شاگردان استیماچ با فراموشی همه مشکلات گذشته به فکر پیروزی برابر حریف باشند.

بعد از جو سازی عربستانی‌ها و اماراتی ها برای میزبانی ایران، ارایه یک بازی قدرتمندانه در کنار نتیجه قابل توجه پاسخ محکمی به همه این حاشیه‌سازی کشورهای عربی خواهد بود و در کنار آن می تواند پایانی به بحران های اخیر سپاهانی ها باشد.

ذوب آهن در یک آزمایشگاه بزرگ

تیم ذوب آهن، قهرمان جام حذفی ایران هم از ساعت ۱۸:۴۵ روز سه شنبه در دوحه قطر به مصاف لخویا می رود. لخویا با ایستادن در رده دوم لیگ ستارگان قطر از شرایط خوبی در رقابتهای داخلی برخوردار است و می‌تواند حریفی قدرتمند برای شاگردان یحیی گل‌محمدی باشد.

برخلاف سپاهان، تیم ذوب آهن از اوضاع خوبی در لیگ برتر برخوردار است و فوتبال زیبایی را نیز ارایه می کند. ذوب آهن با قرار گرفتن در مکان چهارم جدول اوضاع نسبتا خوبی دارد و یکی از مدعیان قهرمانی لیگ ایران به حساب می‌آید. با این حال لخویا تیمی پرستاره به حساب می‌آید و گل‌محمدی در آزمونی سخت قرار گرفته تا در عرصه بین المللی هم بازی‌های خوب تیمش را تداوم بخشد.

به طور حتم تیم لخویا با برخورداری از امتیاز میزبانی به دنبال ارایه یک بازی تهاجمی و کسب پیروزی است و حتی در صورت تساوی هم یک امتیاز برای ذوب‌آهن شروعی خود به شمار خواهد رفت. باید دید ذوبی‌ها در این میدان چه نتیجه‌ای کسب خواهند کرد.