به گزارش پارس به نقل از مهر، امیر حسین پیروانی درباره حضور در انگلستان و برگزاری دو دیدار دوستانه با تیم ملی جوانان این کشور گفت: فدراسیون فوتبال انگلستان دعوت نامه ای را اواخر هفته گذشته به ما ارسال کرده و درخواست برگزاری دو بازی دوستانه در هفته دوم فروردین ماه را داشته است. در حال بررسی و مکاتبات اداری برای حضور در این کشور بوده و با توجه به زمان یک ماه و نیمی که در اختیار داریم، شرایط اخذ ویزا مشخص نیست و منتظر هستیم که آیا ویزای حضور در این کشور صادر می شود یا خیر.

وی افزود: تیم ملی جوانان نیازمند برگزاری بازیهای تدارکاتی و دوستانه در سطح بسیار بالا است، بر همین اساس از حضور در این کشور استقبال کرده چرا که سبک بازی فوتبال انگلستان در اروپا و کل جهان خاص بوده و تجربه بسیار مفیدی برای بازیکنان و کادر فنی خواهد بود. امیدوارم تمهیداتی صورت بگیرد تا تیم ملی جوانان به انگلستان سفر داشته باشد چرا که برگزاری دو دیدار دوستانه از لحاظ فنی و کسب تجربه بسیار برایمان مهم خواهد بود.

سرمربی تیم ملی در ادامه درباره برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال زیر 21 سال سنگاپور گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته و با توجه به درخواستی که فدراسیون فوتبال سنگاپور از ایران مبنی بر برگزاری دو بازی دوستانه در فیفا دی داشته است، تمهیدات لازم را برگزاری این دو بازی دوستانه گرفته و امیدوارم شرایط به گونه ای فراهم شود که بتوانیم با شرکت در دیدارهای تدارکاتی دوستانه، تیم آماده ای را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی بحرین اعزام کنیم.

پیروانی درباره برگزاری کمپ اردویی در کشور آلمان گفت: در مرحله بررسی جهت حضور در کمپ 10 روزه آلمان هستیم که قرار است در خرداد ماه به این کشور اعزام شویم. در این کمپ 10 روزه سه بازی تدارکاتی خواهیم داشت که حضور در آلمان بستگی به مهیا شدن شرایط و موافقت مسئولین دارد.

وی در ادامه در خصوص دیدار دوستانه تیم ملی جوانان با تیم بزرگسالان نفت عراق گفت: تیم نفت عراق قهرمانی لیگ خود بوده و نماینده عراق در رقابتهای AFC CUP است. همچنین از 4 بازیکن ملی پوش و با تجربه در تیمش بهره می برد. بازی بسیار قوی و خوبی را برگزار کرده و از نظر من این دیدار از لحاظ فنی دارای نکات مثبتی بود. در فاز دفاعی بسیار خوب عمل کردیم اما در فاز حمله بازی قابل قبولی را ارائه ندادیم. همچنین در انتقال از دفاع به حمله نیز کم اثر بودیم که علت آن شرایط جسمانی و فیزیکی بهتر تیم عراق بود که ما را تحت فشار قرار داده بودند.

پیروانی گفت:  با توجه به اختلاف سنی  و با توجه به کیفیت، شرایط خوبی در بازی برایمان رقم خود و ملی پوشان محک جدی در فاز دفاعی (دافع 11 نفره) خوردند. .بازیکنانم نشان دادند که در بازیهای سخت و تحت فشار عملکرد خوبی را از خود به جای می گذارند.

وی در پایان گفت: حضور در انگلستان و کمپ 10 روزه آلمان منوط به انجام مکاتبات، فراهم شدن شرایط حضور و تاییدیه نهایی است که امیدوارم این شرایط فراهم شود تا ما بتوانیم با شرکت در اردوهای تدارکاتی و بازیهای بین المللی بازیکنان خود را از لحاظ فنی ارزیابی و آماده کنیم.