به گزارش پارس به نقل از کاپ، در مسابقات قهرمانی تهران در سال 1371، تیم فوتبال استقلال در برابر  سایپا به میدان رفت. به نظر نمی رسید که استقلال در برابر تیم تازه تاسیس سایپا به مشکل خاصی برخورد کند. اما وقتی سایپا در دقیقه 17 توسط فرامرز میرزایی به گل دست یافت، مشخص شد که بازی سختی در انتظار شاگردان بیژن ذوالفقارنسب است. نیمه اول دیدار دو تیم با همین گل به سود سایپا خاتمه یافت تا بازیکن سابق پرسپولیس و مربی آن روز استقلال دست به تغییر تاکتیک بزند.

 

در ابتدای نیمه دوم ایمان عالمی جانشین محمود آیینه چی و  امیرفرهاد یعقوبی جایگزین محمودصالح آبادی شدند تا استقلال برای رسیدن به تساوی تلاش کند. اما در اوایل  نیمه دوم و در دقیقه 60 علی اکبری بازیکن استقلال توسط یدالله سلیمانی داور مسابقه اخراج شد.  کمی بعد و در دقیقه 65 محمود سجادی جایگزین ناصرعباسی شد ولی این تعویض هم شرایط را بدتر از قبل کرد.

 

سلیمانی در دقیقه 68 برای سایپا اعلام پنالتی کرد. مجیدمعصوم بیگی این ضربه را به گل تبدیل کرد و متعاقب این پنالتی، شاهین بیانی کاپیتان استقلال و امیرفرهاد یعقوبی از زمین اخراج شدند. با توجه به این که ذوالفقارنسب هر سه تعویض استقلال را انجام داده بود، دفاع ابی پوشان خالی تر از همیشه شد. پس از آن این تیم سایپا بود که بر بازی حاکم شد. استقلال 8 نفره کاری نمی توانست بکند و به نظر می رسید گل های خورده این تیم بیشتر و بیشتر شود. مصطفی عمادی در دقیقه 85 گل دیگری برای سایپا به ثمر رساند و 4 دقیقه بعد همین بازیکن گل چهارم نارنجی پوشان را به ثمر رساند تا احمدرضا عابدزاده چهارتایی شود. در این میان پنالتی امیر قلعه نویی در دقیقه 87 اندکی از بار شکست کاست تا سایپا با برتری(4-1) مقابل استقلال بهترین نتیجه خود را در تاریخ 4 ساله باشگاه خود آغاز کند.

 

ذوالفقارنسب هم چندی بعد مربی سایپا شد و با این تیم دو بار قهرمان ایران، یک بار فاتح جام حذفی و صاحب عنوان چهارم آسیا شد.