به گزارش پارس به نقل از گل روزنامه آ. اس در گزارشی به این نکته اشاره کرده که سرالکس فرگوسن سرمربی اسکاتلندی باشگاه منچستریونایتد از رونالدو نازاریوی برزیلی عذرخواهی کرده است. ماجرا از این قرار است که چند هفته پیش فرگوسن در حالی که مشغول مقایسه رونالدوی برزیلی با کریستیانو رونالدو بود، اسطوره برزیلی را چاق نامید. حالا او با عذرخواهی اعلام کرده که هیچ وقت قصد ناراحت کردن رونالدوی برزیلی را نداشته و گفته: « رونالدو بازیکنی است که من همیشه در داخل وخارج از زمین فوتبال احترام زیادی برای او قائلم. »

فرگوسن در ادامه صحبت هایش به لانسنت گفته: « یک سوء تعبیر پیش آمد. من بدون هیچ منظوری شوخی کردم. همیشه در داخل و خارج از زمین چمن رونالدو را تحسین می کنم. »

البته فرگوسن بیش از حد به این موضوع نپرداخت و به این نکته اشاره کرد که در زمانی که رونالدوی برزیلی فوتبال بازی می کرده سران منچستریونایتد عملکرد او را به شدت زیرنظر داشتند و در برهه ای از زمان برای خرید او تصمیمی جدی داشتند: « ما طبق عادت و مثل هر بازیکن بامهارت برزیلی، رونالدو را از وقتی که بچه بود زیر ذره بین داشتیم. چندین بار قبل از جدایی او از فوتبال برزیل در فکر خریداری او بودیم. چون می دانستیم که او مبدل به یک ستاره فوق العاده خواهد شد. »

سرمربی یونایتد در ادامه به این نکته اشاره کرد که حتی در حدود سیزده سال پیش یک بار رو در رو و در رستورانی در ریودوژانیرو این را به رونالدو گفته: « من و رونالدو سیزده سال پیش دیداری کوتاه ولی مملو از احساس را در رستورانی در ریودوژانیرو داشتیم. من به شوخی به او گفتم که روزی در منچستریونایتد با هم همکار خواهیم شد. ما این فرضیه را داشتیم تا او را به تیممان بیاوریم ولی این فرضیه هیچ وقت عملی نشد. »

بعد از آنکه فرگوسن رونالدوی برزیلی را چاق خطاب کرد، این اسطوره فوتبال برزیل بعد از برد رئال مقابل منچستریونایتد در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا درواکنش به صحبت های سرالکس فرگوسن گفت: « رئال مادرید به خاطر من دهان فرگوسن را بست. صحبت های او بی احترامی بود. یک سرمربی حرفه ای که سالهاست در دنیای حرفه ای فوتبال حضور دارد، کسی که لقب" سر" درانگلیس را یدک می کشد، نباید این بی احترامی ها را انجام دهد؛ اصلا زیبا نیست. من هیچ حرفی برای این آقا ندارد. فقط آرزو می کنم که تیمی که او هدایت می کند، همیشه ببازد. »