به گزارش پارس به نقل از مشرق، در این فوتبال که سالی ۱۰۰۰ میلیارد تومان برایش هزینه می شود اتفاق های عجیب و غریب کم نمی افتد.از گافها و تخلفات فنی و مدیریتی تا گاف ها و تخلفات مالی. در این راه هرازچند گاهی هم اسنادی منتشر می شود تا ناکارآمدی های مدیریتی را بیشتر نشان دهد. یکی از سندهایی که در روزهای گذشته به دستمان رسید باورنکردنی بود.


در واقع هر چه به این سند نگاه می کردیم بیشتر تعجب می کردیم و از تعجب شاخ درمی آوردیم. اما داستان از چه قرار است؟ یک بازیکن خارجی به تهران آمده و برای یک تیم تهرانی بازی کرده و ۴۰۰ میلیون تومان هم گرفته است.

تا اینجای کار مشکلی وجود ندارد اما مشکل از آنجا شروع می شود که این بازیکن با شرط اینکه تیم لیگ برتری بماند،‌ قرارداد بسته و البته تیم در لیگ برتر نمی ماند و سقوط می کند اما باشگاه اصرار به ماندن بازیکنان دار و بازیکن خارجی می خواهد برود و کار به شکایت از کمیته استیناف می کشد.

کمیته استیناف به تیم تازه لیگ یکی شده اعلام می کند که بازیکن نمی تواند در لیگ یک حضور داشته باشد.

جالب اینجاست که تیم در بازی جام حذفی مقابل پرسپولیس هم از این بازیکن استفاده کرد و پرسپولیس اگر شکست می خورد می توانست از این تیم شکایت کند و بازی سه بر صفر به نفع قرمزها اعلام می شد.

در هر حال بازی را پرسپولیس برد و کار به شکایت نکشید اما نحوه قراردادی که این بازیکن داشت و پولی که از این باشگاه لیگ یکی گرفت، او را به یکی از گران قیمت ترین بازیکنان خارجی تاریخ فوتبال ایران و یا حتی یک بازیکن در فوتبال ایران تبدیل کرد.

این بازیکن خارجی برای یک بازی ۴۰۰ میلیون تومان گرفت و رفت. با این ۴۰۰ میلیون تومان چند تیم پایه در رده های مختلف سنی تجهیز می شود؟

نکته عجیب تر این است که مالیات این بازیکن را برای فصل کامل و برای کل مبلغ قرارداد محاسبه کرده اند و به بازیکن پرداخته اند در حالیکه اصل مالیات بازیکن شاید خیلی کمتر هم بوده است.نکته عجیب تر هم این است که دلالی که این بازیکن را به باشگاه قالب کرده، فسخ نامه قرارداد را به فارسی نوشته است در حالیکه معمولا برای بازیکنان خارجی باید نامه فسخ قرارداد به زبان انگلیسی باشد.

حالا این بازیکن خوشبخت که برای یک بازی ۴۰۰ میلیون تومان گرفته نامش چیست؟ اویبک کیلیچف نام این بازیکن است ۱۰۰ میلیون تومان بابت فسخ، ۱۱۰ میلیون تومان بابت مالیات در قرارداد و ۱۹۰ میلیون تومان بابت پیش پرداخت گرفته است.

ببینید که چطورقرارداد بسته شده که حتی مالیات را باید باشگاه بدهد و تازه در متن قراردادی که به دست سایت نود رسیده است، نیست.

در حالیکه تیم های لیگ برتری مشکلات مالی دارند، یک تیم لیگ یکی به راحتی هر چه تمام تر ۴۰۰ میلیون تومان به یک بازیکن برای یک بازی حق فسخ می دهد. قرارداد را ببینید که برای یک فصل هم بسته شده است و عددش هم ۷۵۰ میلیون تومان بوده است.

این بازیکن یک ماهی در تهران بوده و ۴۰۰ میلیون به جیب زده و رفته است. تازه قرارداد هم طوری بوده که باشگاه زرنگ، نمی توانسته بازیکن را ترانسفر کند. قرارداد را ببینید و خودتان قضاوت کنید:
 
رونمایی از قرارداد عجیب یک بازیکن/ برای یک بازی 400 میلیون تومان گرفت و رفت+سند