به گزارش پارس به نقل از فارس، پس از آنکه عربستانی‌ها بهانه‌تراشی کردند و مدعی شدند برای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به ایران نمی‌آیند، اتفاقات عجیبی در داخل فدراسیون عربستان رخ داد.

ابتدا برکناری چند مسئول بلند پایه به صورت اجباری که اعتراض شدید برخی از آنها را در پی داشت. حتی رئیس کمیته انضباطی این کشور به فیفا علیه فدراسیون عربستان شکایت کرد و آنها را متهم به سیاسی‌کاری کرد.

پس از این شکایت مسئول بلندپایه سعودی، موضوع تعلیق فوتبال عربستان مطرح شد زیرا اسناد  و مدارکی که این مسئول به فیفا علیه فدراسیون این کشور ارائه داده است اثبات می‌کند که فدراسیون این کشور کاملا سیاسی است.

این تغییرات در فدراسیون عربستان نشان از این را می‌دهد که این فدراسیون از خود استقلالی ندارد بلکه احمد عید رئیس فدراسیون بازیچه دست سیاستمداران است.

امروز سایت النادی عربستان گزارشی درباره اینکه مجمع فدراسیون عربستان خواستار برکناری احمد عید از ریاست فدراسیون عربستان قبل از موعدش شده است ارائه داد.

این گزارش اسیت عربستانی به شرح زیر است: با روی آمدن احمد عید و همکارانش تمام ورزشی‌ها فکر می‌کردند که او می‌تواند به فوتبال عربستان کمک کنداما برعکس شد او تمام آرزوها را بر باد داد. او توانست تنها با اختلاف 2 رای از رقیبش خالد بن معمر به پیروزی رسید. در همان ابتدای ریاستش یکی از اعضا هیئت رئیسه به تقسیم قدرت ناعادلانه اعتراض کرد و در نتیجه فدراسیون را ترک کرد. این ابتدای مشکلات فدراسیون بود.

این منبع افزود: تمام این بی‌کفایتی‌ها و مشکلات به وجود آمده بسیاری از اعضا مجمع فدراسیون عربستان را مجاب کرده که او را قبل از موعد دوره‌اش(9 ماه مانده)  خواستار کناره‌گیری او شوند.

با توجه به این گزارش سایت عربستانی بیش از پیش برای ما محرز می‌شود که احمد عید دست‌نشانده آل‌سعود است و تصمیمات رئیس فدراسیون عربستان از سوی سیاسی‌ها تنظیم می‌شود. پس در جریان اختلاف با ایران برای برگزاری بازی‌ها در کشوری بی‌طرف بدون شک آل‌سعود تاثیر مستقیم بر آن دارد. تمام این مدارک به نقل از رسانه‌های عربستانی نشان می‌دهد که فدراسیون سعودی کاملا سیاسی است. مسئولان ما می‌توانند این‌ها را به عنوان مدارکی برای محکوم کردن فدراسیون عربستان استفاده کنند تا فیفا را مجاب  کنند فوتبال سعودی‌ها را تعلیق کنند.