به گزارش حوزه ورزشی پارس نیوز؛ خداداد عزیزی در گفت‌وگو با فارس، درخصوص برنامه شب گذشته نود اظهار داشت: من دیشب برنامه را دیدم ولی صحبت‌های آقای خاکپور را نشنیدم. فقط می‌توانم این را بگویم که خیلی متأسف و متأثر هستم که چنین اتفاقاتی در برنامه شب گذشته افتاد. متأسفانه همه چیز خط و خط‌ بازی است و یک برنامه پربیننده، مرتب در حال خط دادن به دیگران است.

وی افزود: دوستان، کارشناس دعوت کرده‌اند و در حالی که جلالی و چراغپور دو تئوریسین بزرگ این مملکت هستند، حرف آنها را هم قبول ندارند. مثلاً قرار است بینندگان از حرف‌های کارشناسان استفاده کنند، ولی آقای فردوسی‌پور که خودش هم می داند ارتباط خوبی با او دارم و از دوستان من هم محسوب می‌شود، طوری می‌خواست حرف در دهان چراغپور و جلالی بگذارد، سؤال من است؛ مگر قرار نبود در مورد تیم ملی امید و دلایل شکست این تیم بحث شود، پس چرا حرف‌ها مرتب به سمت کی‌روش و کرانچار می‌رفت؟

عزیزی تأکید کرد: آقای فردوسی‌پور یک تریلی خریده بود و آن را با بلدوزر ادغام کرده بود  و حدود 50 بار با این بلدوزر از روی خاکپور رد شد و دوباره به عقب می‌آمد تا اگر چیزی از خاکپور باقی مانده، از رویش رد شود و آن را هم نابود کند. خنده‌دارتر اینجاست که یک مجری به جای اینکه برنامه را جلو ببرد، خاکپور را زیر سؤال می‌برد.

مجید جلالی از فردوسی‌پور سؤال کرد؛ اگر شما سرمربی بودی چه کار می‌کردی؟ که فردوسی‌پور گفت؛ مثلاً من فلانی را بازی می‌دادم! من به مسئولان فدراسیون تبریک می‌گویم که کارشان راحت شد و سرمربی آینده تیم ملی را هم پیدا کردند.دلایل این موضوع را هم به خوبی می‌دانم که چرا کارشناسی‌ها اینگونه می‌شود. یک عده کارشناس، تشکی که 24 ساعته در تلویزیون با پتو نشسته‌اند و مرتب فوتبال‌های اروپا را کارشناسی می‌کنند، این بال و پر را به فردوسی‌پور داده‌اند،چون آنها برای اینکه مرتب در چشم باشند، مجبورند حرف‌های فردوسی‌پور را تأیید کنند و در رسانه ملی باشند.

مهاجم سابق تیم ملی ایران در ادامه گفت‌وگو با فارس، گفت: مجید جلالی 10 بار گفت ترابی به خاطر مشکلات بدنی ضعیف است و من چهار روز چهار روز او را بازی می‌دهم، چون به ضعف این بازیکن آگاهم، ولی فردوسی‌پور می‌گفت اینگونه نیست و می‌خواست در دهان جلالی بگذارد که ترابی همیشه فیکس است. من فقط به خاطر محمد خاکپور ناراحتم چون او خیلی پسر خوبی است و تعجب می‌کنم که یک پیشکسوت در این چند روز از خاکپور جرأت حمایت کردن نداشته است. به خدا تیم خاکپور خوب بازی کرد و به قول آقای چراغپور، فقط در وقت اضافه برنامه نداشت.

عزیزی تأکید کرد: چیزی دیگری که برایم جالب بود، اینجاست که دو تحلیل از تیم امید توسط فردوسی‌پور انجام شد که در هر دو بار اصرار بود که چرا کرانچار را برداشتند. شاید آقایان به دنبال تیم برای کرانچار هستند، چون او در قطر خوب نتیجه نگرفته و همین روزها اخراج می‌شود. شما مطمئن باشید پای کرانچار دو ماه دیگر به این فوتبال باز می‌شود. آقایان هر دو بار از وزارت انتقاد کردند و خاکپور را کوبیدند و کرانچار را بزرگ کردند. آقای فردوسی‌پور عزیز! شما فقط اجرا کن، نه خط بده، حالا که اینگونه است، زنگ بزن و کرانچار را برای مرحله بعد تیم ملی امید به این فوتبال بیاور.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در این مدت اظهارات محمد مایلی‌کهن را شنیده و به نظر او این اتفاق چه سرانجامی خواهد داشت؟ گفت: جلالی شب گذشته حرف خوبی زد، او گفت؛ وکیل و وصی مایلی کهن نیست و من هم می‌گویم که پسر مایلی‌کهن نیستم، من با تیم ملی توسط فدراسیون به قطر رفتم و انصافاً از کی‌روش هم هیچ بدی ندیدیم، اما اگر حرفی می‌زنم نظر شخصی‌ام است. حرف من حرف مجید جلالی است. وقتی مربی ایرانی توهین می‌شنود، واکنش نشان می‌دهد. به نظر من کل کل مایلی‌کهن و کی‌روش بیمزه شده و هیچ کمکی به این فوتبال نمی‌کند. جالب اینجا است دیشب باخت تیم ملی امید را به کل‌کل مایلی‌کهن و کی‌روش ربط دادند، چه ربطی دارد که این حرف‌ها را در برنامه زنده می‌زنند؟ من می‌گویم مربی خارجی خوب است و می‌بینیم که برانکو هم خوب نتیجه گرفته، ولی چرا می‌خواهید کرانچار را به این فوتبال بیندازید. بحث ما مربی خارجی نیست، بلکه رسانه ملی است. این تریبون دست شما است و قرار نیست هر کسی در آن کوبیده شود.

عزیزی ادامه داد: دوستان در کمیسیون اصل نود مجلس به مطلبی اشاره کردند و حتی اسم از برنامه نیاوردند، ولی فردوسی‌پور واکنش نشان داد و گفت؛ اگر منظور آنها یکی از برنامه‌های تلویزیونی است، صدا و سیما شکایت می‌کند. شما خودت در این برنامه کرانچار را بردی بالا و خاکپور را له کردی، آیا این خط دهی نیست؟ اتفاقاً یک قیاس هم شد که مجری برنامه با گری لینکر مقایسه شد که این مسئله کاملاً اشتباه است. لینکر یک فوتبالیست قدیمی و یک کارشناس زبده است که سالها کاپیتان تیم ملی کشورش بوده، اما مجری برنامه ما کجا فوتبال حرفه‌ای بازی کرده است؟ این قیاس کاملاً غلط است. ما نمی‌گوییم مربی خارجی بد است، اما در یک برنامه پربیننده نباید اینگونه صحبت کنند و از روی مربی ایرانی رد شوند. بهتر است دوستان می‌گفتند؛ مربی خارجی از مربی ایرانی خیلی بهتر است، اما آقایان مرتب بحث را به سمت کی‌روش می‌برند. مثلاً فردوسی‌پور چون می‌داند جوانان این مملکت کی‌روش را دوست دارند، می‌خواهد طوری نشان دهد که او هم طرفدار کی‌روش است. شاید او خودش متوجه نشود، ولی طوری در برنامه رفتار می‌کند که انگار می‌خواهد بگوید من سینه‌ام را برای کی‌روش می‌درم! آقایان! تیم امید هیچ ربطی به کی‌روش ندارد و بهتر است این مسائل را به هم ربط ندهید.

مهاجم سابق تیم ملی در پایان صحبت‌هایش به فارس، گفت: نمی‌دانم چرا اینقدر از کی‌روش طرفداری می‌کنند و من هم هیچ مشکلی با سرمربی تیم ملی ندارم، ولی چرا به جای آنالیز نرفتن تیم ملی به المپیک، حرف از یک مربی دیگر به وسط می‌آید، این کار یعنی طرفداری از یک شخصی که اصلاً به قضیه مربوط نیست. وقتی من آنالیز جلال چراغپور را دیدم، انصافاً لذت بردم چون واقعاً بی‌نظیر بود و بزرگترین آنالیزورهای دنیا همین‌گونه کار می‌کنند، ولی فردوسی‌پور اصلاً نه آنالیز را نگاه می‌کرد و نه آن را گوش می‌کرد. به نظرم کمیسیون اصل نود به جایی رسیده که در گزارش خود به یک برنامه اشاره می‌کند و دوستان هم سریع به خودشان می‌گیرند.