به گزارش حوزه ورزشی پارس نیوز به نقل از فارس، کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته نخستین جلسه خود را برای بررسی اختلافات ایران و عربستان به خاطر برگزاری بازی‌های دو کشور در لیگ قهرمانان آسیا برگزار کرد. در این جلسه AFC از سازمان امنیت بین‌الملل ورزش(ICSS) درخواست کمک کرد تا بتواند بهترین تصمیم را بگیرد.

این درحالی بود در گزارش سایت AFC در روز گذشته عربستان در این جلسه قطر را برای میزبانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا انتخاب کرده بود و در مقابل اسدی دبیرکل فدراسیون ایران به شدت انتقاد کرده و کشورمان را یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا دانسته بود و خواستار برگزاری بازی‌ها در ایران شد.

در این راستا خبرگزاری آلمان(DPA) به نقل از منبعی آگاه در AFC در مورد این جلسه گفت: یکی از اعضای فدراسیون ایران به نام اسدی به شدت اعتراض و تاکید کرد که ایران امن‌ترین کشور است و امنیت تمام هیات‌های اعزامی و تیم‌ها را در ایران تضمین می‌کند و نباید مسائل سیاسی وارد ورزش شود.

این منبع ادامه داد: فدراسیون فوتبال قطر در این جلسه اعلام آمادگی کرد که میزبان رقابت‌های دو کشور ایران و عربستان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باشد. از طرف دیگر فدراسیون عمان هم اعلام آمادگی کرده بود. در نتیجه کمیته اجرایی مسابقات در دوحه به هیات اجرایی پیشنهاد داد تا روز پنجشنبه(8بهمن) جلسه نهایی را با حضور شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کند.

DPA به نقل از منبع آگاه از AFC اعلام کرد: به نظر می‌رسد پیشنهاد عربستان قبول خواهد شد زیرا از لحاظ امنیتی دو کشور در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند.

روز گذشته سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که امروز(دوشنبه5 بهمن) رای نهایی صادر خواهد شد ولی بنا بر گزارش خبرگزاری آلمان احتمالا به پنجشنبه موکول خواهد شد.