"ورزش سه"، او که در بازی تیم‌های زیر 22 سال ایران و ژاپن در عمان روی نیمکت تیم ملی بوده از بازیکنی می‌گوید که دیروز دو گل به ایران زد؛ درست مثل دوسال پیش!

این مطلب را بخوانید:

شکست برابر ژاپن را براساس 90 دقیقه عصرگاهی امروز تفسیر نکنید. داستان پیچیده‌تر از این حرفهاست. باید برگردیم به 2 سال پیش، دی ماه 92 و اولین دوره تورنمنت زیر 22 سال آسیا. آنجایی که اتفاقاً همین ژاپن همگروه ما بود و اتفاقاً 7 بازیکن ثابت امروز ژاپن، دوسال پیش در عمان برابر ایران بازی کرده بودند در حالیکه از تیم ایران تنها امیر عابدزاده، ارسلان مطهری و احسان پهلوان در عمان حضور داشتند و جمع دقایق بازی این 3 بازیکن به 30 دقیقه هم نرسید.

 اولی که بحث اش سوا است ولی دومی و سومی به اتفاق و اجبار همراه آن تیم شدند. اتفاق، دعوای منصوریان بود و باشگاه‌ها که حاصل اش جدایی منصوریان 10 روز قبل از شروع تورنمنت بود، به بهانه عدم همراهی باشگاه‌ها ولی کسی آنروزها نپرسید که حاصل حضور با بازیکنانی که چند ماه بعد از شرایط سنی مورد نیاز برای المپیک خارج می‌شدند، چه بود؟! آنهم در حالیکه ژاپن، استرالیا و کره جنوبی با بازیکنان زیر 20 سال در مسابقات شرکت کردند. یعنی با بازیکنانی که قرار بود 2 سال بعد یعنی امسال در مسابقات قطر 2016 برای راهیابی به المپیک شرکت کنند. پهلوان و مطهری به اجبار و به دلیل عدم حضور سایر بازیکنان در لیست اعزامی قرار گرفتند (لیستی که منصوریان چند ماه قبل‌تر رجیستر کرده بود) آنهم در حالیکه تیم 19 نفره راهی مسابقات شد.

روی نیمکت اش بعد از جدایی منصوریان، هومن افاضلی نشست و بعد از کسب 4 امتیاز با تیمی نصفه و نیمه و البته بدون روحیه که از ترکیب اصلی‌اش تنها 3 نفر به عمان رفته بودند.

عمان که تمام شد، افاضلی با تجربه تورنمنت 2014 شروع کرد به استعداد یابی برای تیم ای که قرار بود در مسیر ریو 2016 قرار بگیرد ولی مدیریت فدراسیون تصمیم به جذب وینگادا گرفت تا افاضلی نقش مدیریت فنی را بپذیرد. وینگادا بعد از اینچئون اخراج شد تا در دو گانه افاضلی و خاکپور، دومی با تجربه چد ماهه کار به‌عنوان مربی از بیزینس ساعت جدا شود تا مهره نقشه کاشانی شود. خروجی این داستان با حذف برابر ژاپن همراه شد تا افکار عمومی و رسانه برای ملاقات با مایلی کهن و خاکپور ثانیه شماری کنند، به هر حال زمان مناسبی است برای خالی شدن ولی میان فحش‌ها، فریادها و مشت‌هایتان به خاکپور، کاشانی و مایلی کهن لازم است یادآوری کنم که 2 سال پیش شویا ناکاجیما (شماره 10 ژاپن) به‌عنوان گوش چپ ای راست پا به داخل حرکت کرد و با شوت از راه دور ناگهانی دروازه بیرانوند را باز کرد تا دیدار به تساوی کشیده شود و دقایقی بعد ارسلان مطهری دو دقیقه بعد از حضور در میدان، موقعیت مناسب را از دست داد.

داستان ما هر روز تکرار می‌شود، کسی که تجربه می‌کند را کنار می‌گذاریم و بی تجربه را جایگزین اش می‌کنیم و بعد از شکست دوباره تکرار این ماجرا. حالا خاکپور هم می‌رود بغل بقیه تا یکی دیگر بیاید و باز ناکاجیما با شوت از راه دور دروازه را باز کند و مطهری موقعیت را از دست بدهد.