به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مصطفی کارخانه اظهار کرد: بازی با متین ورامین تمام شده است. نباید به حاشیه‌ها دامن بزنیم. اگر برخی حرف‌ها را به زبان بیاوریم بدتر است. ما این همه به شهرهای مختلف مسافرت می‌کنیم. گاهی تماشاگران تیم میزبان به بازیکنان ما چیزی می‌گویند و فرم کار ما را بهم می‌ریزند اما معمولا بخاطر منافع والیبال حساسیت بالایی از خود نشان نمی دهیم. معتقدم همه ما باید قدری صبورتر باشیم.

وی افزود: برد و باخت در یک مسابقه اصلا ارزش ندارد که رفاقت‌ها را زیر سوال ببریم. آیا درست است که هر کس بازی را می بازد این حرف را بزند و داوری و شرایط تیم مقابل را زیر سوال ببرد؟ آیا اگر آن‌ها به سایر تیم ها هم باختند، داوری مقصر بود؟ آیا دور رفت که ما در ورامین باختیم داور به سود آن‌ها سوت زد؟ واقعا این حرف ها شایسته والیبال و ورزش ما است؟ حالا هم می‌گویم نباید موضوع را کش داد.

سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه خاطرنشان کرد: من هم ورامینی هستم و در تشکیل آن تیم سهم دارم. در شکل گیری والیبال این شهر سهیم بوده‌ام و دوست دارم والیبال ورامین موفق شود. والیبال سرگرمی مردم شهر ورامین است و نباید برای یک باخت مردم را آزرده خاطر کرد.

کارخانه با تکذیب اینکه گفته می شود برای مسائل مالی از متین جدا شده، گفت: اصلا چنین چیزی نیست. سال اول که متین ورامین با هدایت من نایب قهرمان شد کمترین هزینه را کرده بود. بعد قنبر(مدیرعامل وقت تیم) گفت تیم نمی دهم و من رفتم. دقیقه 90 قبول کرد که تیم بدهد و بازیکنان میلیاردی گرفت و تیمش قهرمان شد. موضوع فقط همین بود.

وی با گلایه از برخی مربیان که از هزینه‌های بانک سرمایه انتقاد دارند، گفت: قراردادها در سازمان لیگ فدراسیون والیبال موجود است. بروید و شرایط همه تیم‌ها را بررسی کنید. همه چیز شفاف موجود است. ببینید از نظر هزینه چهارم و پنجم هستیم یا خیر. نمی دانم چرا برخی شیطنت می کنند. من به فرد خاصی نظر ندارم و دوست ندارم درباره رقم تک تک بازیکنان تیم های حریف حرف بزنم. فقط متاسفم که برخی مغرضانه نگاه می کنند. تیم درست کردن یک هنر است. خدا را شکر تیم ما صدر جدول است و من خوشحالم که این هنر را دارم.

مربی سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: در مورد من از ترکاشوند سوال کنید. او سال‌ها با من کار کرده و اخلاقم را می‌شناسد. از او بپرسید که آیا کارخانه رفتار غیر ورزشی بلد است و آیا انجام می‌دهد؟ همین امسال در بازی رفت و برگشت برخی از سکو‌های ورامین به بازیکنان ما توهین کردند اما ما اصلا حرفی نزدیم زیرا دوست نداریم چهره والیبال خراب شود. ما در دور رفت و در شهر ورامین 3 بر صفر باختیم. مبارک آن‌ها باشد در برگشت هم بردیم. بازی همین است. همه ما باید صبوری خود را بالاتر ببریم. باید حاشیه ها را تمام کنیم. این موضوع به نفع والیبال نیست.

کارخانه در پاسخ به این پرسش که آیا از حرف‌های احسن الله شیرکوند علیه خود گلایه ای دارید، گفت: چیز مهمی نبوده و اتفاقی نیست که آن را بزرگ کنیم. والیبال ورزش حرفه ای است. می گویم نباید حساسیت ها بالا برود. ما چشم در چشم هم داریم و بیان این حرف‌ها قشنگ نیست. عصر امروز عصر منطق، ارتباطات، معرفت و لوتی گری است و اخلاق جواب می‌دهد. باید احترام بزرگترها و پیشکسوت ها رعایت شود. ما به بزرگترها احترام بگذاریم، کوچکترها هم به ما احترام می گذارند. بهتر است هر چیزی را نگوییم. یک مقدار باید صبورتر و خویشتن دار تر باشیم. باید تحمل خود را زیاد کنیم. سوءتفاهم‌ها را باید برطرف کنیم. نباید بگذاریم مسائل ریشه بدواند و کینه ایجاد کند. این قشنگ نیست. آنجایی که کینه است محبت و عشق و مودت و رفاقت و صمیمیت نیست.

وی خاطر نشان کرد: احسن الله شیرکوند بچه محل من است و نمی توانم از او دلخوری داشته باشم. موضوع از نظر من تمام شده است. من در تیم ورامین سهیم هستم و همه ورامینی‌ها را دوست دارم. حالا در دنیای حرفه ای از این تیم جدا شده ام. از ترکاشوند بپرسید بعد از 20 سال همکاری با من چه یاد گرفته است و چه دیده است. حاشیه ای هم بوده دیگر مهم نیست و تمام شده است. مهم نیست پشت سر من چه می‌گویند. من از دست کسی دلخور نیستم. شاید باید یک بزرگتر بیاید حاشیه ها را جمع کند. همه سر یک سفره هستیم. باید حرمت ها را حفظ کنیم و هر چیزی نگوییم.

سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه در پایان گفت: من مخالف حاشیه ها هستم. ما به فدراسیون سال‌هاست که می گوییم، حسایست مسابقات را با پلی آف زیاد نکنند اما دوست دارند این مسابقات پلی آف داشته باشد. با جدول فعلی خیلی فشار روی بازیکن و مربیان است. بعد هم ورزش والیبال ایران نتیجه گرا است. همه می خواهند قهرمان شوند. مدیر عامل، مربی و بازیکن همه استرس قهرمانی و برد دارند. خیلی به بازیکن فشار می آید. حالا دائم حساسیت را بالا ببرند نتیجه اش همین می شود. باید جلوی حساسیت‌ها گرفته شود. از نظر من در رفت و برگشت هر تیمی بهتر کار کرد باید قهرمان شود. وقتی پلی آف نباشد هفته‌ای یک مسابقه برگزار می شود. این همه بازیکن خوب در لیگ آسیب می بینند.