به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال امید ایران مرحله گروهی مسابقات انتخابی المپیک ریو را با 6 امتیاز و قرارگیری در رده دوم گروه A به پایان برد.

شاگردان محمد خاکپور در بازی مقابل سوریه و چین به پیروزی دست یافتند و در برابر قطر میزبان تن به شکست دادند. 

نکته قابل توجه در این 3 مسابقه تغییرات متعدد در ترکیب اصلی تیم کشورمان است. خاکپور در این رقابت‌ها ترکیب تیم برنده و بازنده را تغییر داد و در هر بازی از نفرات متفاوتی استفاده کرد. 

در این بین محمدرضا اخباری، روزبه  چشمی و امیر ارسلان مطهری تنها نفراتی بودند که در هر 3 بازی در جمع 11 بازیکن اصلی ایران بودند. 

به جز این 3 نفر، سایر بازیکنان تیم امید، در یک یا دو بازی به صورت فیکس و از ابتدا به میدان رفتند. 

در ادامه نگاهی به این دو دسته می‌اندازیم:

- بازیکنانی که تنها یک بار در ترکیب اصلی بودند


در جمع این بازیکنان، اسم‌های جالبی به چشم می‌خورد.

نفراتی که در همان یک بار حضور خود عملکرد قابل قبولی داشتند و انتظار می‌رفت بیشتراز این‌ها توسط سرمربی تیم مورد استفاده قرار گیرند. 

موثرترین بازیکنان این گروه، میلاد کمندانی، احسان پهلوان و شاهین ثابتی بودند. کمندانی که در حال حاضر با 2 پاس گل یکی از بازیکنان مفید تیم ما بوده و پهلوان هم در اکثر دقایق حضور در میدان موثر واقع شد و یکی از 3 گل ایران را در برتری مقابل چین به ثمر رساند. 

شاهین ثابتی هم در دیدار مقابل چین نمایش جالب توجهی داشت. 

دیگر بازیکنانی که در یک دیدار مرحله گروهی به صورت ثابت حضور داشتند، فرشید اسماعیلی (مقابل سوریه)، مهرداد محمدی (مقابل قطر) و رضا علیاری (مقابل چین) بودند که در مجموع به اندازه سه نفر قبلی نتوانستند توانایی‌های خود را در این فرصت کم به نمایش بگذارند.

- بازیکنانی که در 2 بازی در ترکیب اصلی بودند

این دسته از بازیکنان تا حدودی نظر مساعد خاکپور را جلب کرده‌اند و در 2 بازی بین نفرات اصلی مد نظر او قرار داشتند.

در این بین محمد حسین کنعان زادگان و ماهان رحمانی کمی با سایر نفرات متفاوت‌اند. 

این دو، تنها بازیکنانی هستند که تنها در بازی مقابل قطر و چین به میدان رفته‌اند. بقیه بازیکنان که در دو دیدار حاضر بوده‌اند، همگی در ترکیب اصلی تیم مقابل سوریه حضور داشتند. 

میلاد محمدی، محمد دانشگر، علی عبدالله زاده، وحید حیدریه، مهدی ترابی، علی  کریمی و علیرضا نقی‌زاده 7 بازیکنی بودند که از بین بازی‌های تیم ملی با قطر و چین یکی را از دست دادند. 

بدون شک عجیب ترین تغییری که در ترکیب تیم ما رخ داد، غیبت مهدی ترابی در بازی مقابل قطر بود.

حالا که در آستانه دیدار سخت و حساس مقابل تیم امید ژاپن هستیم باید ببینیم محمد خاکپور با چه ترکیبی تیم ما را به میدان خواهد فرستاد و آیا باز هم نفرات جدیدی به جمع بازیکنان ایرانی حاضر در رقابت‌های انتخابی المپیک اضافه خواهد شد یا خیر؟

این در حالی است که تا به اینجا، در 3 بازی گذشته 18 نفر از بازیکنان تیم کشورمان حداقل یکبار در ترکیب اصلی تیم حضور داشته‌اند.