به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مرحله انتخابی المپیک 2016 ریو دو ژانیرو از 12 تا 30 ژانویه به میزبانی قطر برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتبال امید ایران کار سختی برای صعود به دور بعد دارد. این تیم در گروهی که قطر میزبان در آن قرار دارد، برای صعود به دور بعد باید علاوه بر کسب نتیجه خوب برابر قطر بتواند در دیدار برابر سوریه و چین هم عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

سایت العرب قطر در گزارشی نگاهی کوتاه به چهار تیمی که در این گروه حضور دارند و انداخت و از شانس آنها برای صعود به الممپیک ریو دوژانیرو سخن به میان آورد که به آن می پردازیم.

قطر؛ نسلی جدید و بلند پرواز

قطری ها به خاطر این که میزبان دور انتخابی نهایی است در مرحله قبل حضور نیافتند. آخرین بازی که آنها که موفق شدند به بازی‌های المپیک راه پیدا کنند، به سال 1992 بر می گردد. آنها امید زیادی برای صعود به بازی های المپیک در سال جاری دارند و هزینه زیادی هم انجام داده اند.

هدایت تیم ملی امید قطر را فلیکس سانچس اسپانیایی بر عهده دارد و قطری ها امیدوار هستند که با تفکرات این مربی و به کمک میزبانی، بتوانند بعد از مدت ها به بازی های المپیک راه پیدا کنند.

سوریه؛ به دنبال شادی در بحبوحه غم و اندوه

کشور سوریه حال و روز خوبی ندارد و مدتهاست که جنگ روی آرامش و خوشی را از مردمان آن گرفته است. با این حال تیم ملی فوتبال المپیک سوریه توانست در انتخابی غرب آسیا، بازی های درخشانی را به نمایش بذارد و به فینال هم راه پیدا کند اما در بازی پایانی برابر ایران تن به شکست داد و به نایب قهرمانی بسنده کرد تا جواز صعود به انتخابی نهایی را به دست آورد.

امیدهای سوریه برای صعود به دور بعد کار سختی پیش رو دارند. آنها در گروهی قرار دارند که تیم های بزرگی مانند ایران و قطر در آن حضور دارند. سرمربی تیم ملی فوتبال سوریه برای صعود به بازی های المپیک از 6 بازیکن که در خارج از سوریه بازی می کنند، دعوت کرده است و می توان این تیم را هم یکی از شانس های صعود به دور بعد دانست.

چین؛ ماموریت سخت اژدها

چین در مرحله قبل با شکست دادن تیم های مغولستان، لائوس و سنگاپور به عنوان صدرنشین به دور پایانی انتخابی راه پیدا کرد و اکنون می خواهد برای دومین بار در تاریخش به بازی های المپیک راه پیدا کند. چین پیش از این توانست در المپیک چین به عنوان میزبان حاضر شود و با دو شکست و یک تساوی در همان مرحله نخست حذف شد.

بیشتر بازیکنان دعوت شده به تیم ملی امید چین، از لیگ این کشور هستند. سرمربی تیم ملی فوتبال چین سه بازیکن لژیونر را به اردوی تیم فراخواهند است که دو بازیکن در لیگ پرتغال بازی می کند و یک بازیکن هم برای ویتس آرنهم هلند بازی می کند و حضور آنها باعث شده است تا چین هم تیم خطرناکی باشد.

ایران، عقده 40 ساله

آخرین باری که ایران توانسته در بازی‌های المپیک بازی کند به سال 1976 بر می گردد یعنی 40 سال قبل. ایران بازیکنانی در اختیار دارد که می توانند زمینه را برای صعود این تیم به دور بعد مهیا کنند و به المپیک ریودوژانیرو راه پیدا کنند. سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران، بازیکنانی در اختیار دارد که می توانند این تیم را به روزهای اوج برگرداند. بازیکنانی مانند روزبه چشمی، ستاره استقلال، علی کریمی، هافبک سپاهان که هم نام با یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است، امیر ارسلان مطهری، یک گلزن کلاسیک و مهدی ترابی که یکی از خطرناک ترین مهاجمان جام است.