به گزارش حوزه ورزشی پارس نیوز، هفته پانزدهم رقابتهای لیگ برتر والیبال ایران فردا چهارشنبه با برگزاری پنج مسابقه پی گرفته می شود. تیم شهرداری ارومیه، صدرنشین موقت این مسابقات که پیش تر جدال خود برابر گوهر کویر زاهدان را برگزار کرده بود اکنون استراحت خواهد کرد و این فرصتی است برای بانک سرمایه و پیکان تا برای رسیدن به صدر جدول تلاش کنند.

در تهران تیم پیکان، مدافع عنوان قهرمانی از ساعت ۱۵ به مصاف ثامن الحجج سبزوار می رود. تیم ثامن روز یکشنبه جدالی نفسگیر با بانک سرمایه داشت که در نهایت ۳ بر ۲ مغلوب این تیم شد. به طور حتم آثار خستگی آن بازی همچنان در بدن بازیکنان این تیم وجود دارد و حالا آنها باید به مصاف دیگر مدعی قهرمانی بروند.

پیکان البته در این بازی چندان هم آرامش نخواهد داشت. ورمیلیو، فرهاد قائمی و فرهاد سال افزون سه بازیکن این تیم بخاطر محرومیت انضباطی در این مسابقه حضور ندارند و این کار را برای پیمان اکبری سخت خواهد کرد. باید دید سرمربی خودروسازان با چه تدابیری جای این بازیکنان را پر خواهد کرد.

بانک سرمایه، تیم دوم جدول و دیگر مدعی قهرمانی این مسابقات در خانه والیبال با سایپا مصاف خواهد داشت. غیبت مهدی مهدوی، محمد موسوی، شهرام محمودی و علیرضا مباشری بخاطر محرومیت انضباطی دست مصطفی کارخانه را برای این بازی کاملا بسته است و این فرصت خوبی برای نارنجی پوشان سایپا است تا به فکر نبردی نزدیک با این تیم و حتی خلق یک شگفتی باشند. بانک سرمایه اگر از این جدال خانگی جان سالم به در ببرد صدرنشین خواهد شد.

تیم شهرداری تبریز هم در سالن خانگی خود برابر آلومینیم هرمزگان قرار خواهد گرفت. تیم تبریزی که در رده پنجم جدول قرار دارد برای حضور در پلی آف با تمام قوا به میدان خواهد رفت تا با کسب برد زمین را ترک کند در آنسوی میدان آلومینیم نیز قصد دارد با یک برد خارج از خانه اندک امید خود را برای حضور در پلی آف حفظ کند.

متین ورامین، تیم چهارم جدول رده بندی هم یک بازی سخت خارج از خانه را در گنبد برابر جواهری این شهر برگزار می کند. متین اگر این بازی را پیروز شود با آرامش بیشتری به کار خود در دور برگشت خواهد پرداخت چرا که نگرانی آنچنانی برای حضور در پلی آف ندارد. تیم بازرگانی اما همچنان به دنبال این است که در جمع هشت تیم اول لیگ قرار گیرد و به پلی آف راه یابد. این تیم اکنون در مکان دهم ایستاده است.

در شهر آمل مازندران، تیم کاله پذیرای آرمان اردکان است. کاله و آرمان با قرار گرفتن در رده های هشتم و نهم جدول، رقابت نزدیکی برای کسب سهمیه پلی آف خواهند داشت و این بازی برای هر دو تیم اهمیت فراوانی دارد. شمالی ها با برگزاری بازی در سالن خانگی خود دست کم روی کاغذ از شرایط بهتری برخوردار هستند.

 

برنامه کامل هفته پانزدهم لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:

* پیکان تهران - ثامن الحجج خراسان، خانه والیبال، ساعت ۱۵

* بانک سرمایه - سایپای تهران، خانه والیبال، ساعت ۱۷

* کاله مازندران - آرمان ورزشی اردکان، سالن پیامبر اعظم (ص)، ساعت ۱۷

* شهرداری تبریز - آلومینیوم المهدی هرمزگان، سالن شهید اقدمی، ساعت ۱۷

* بازرگانی جواهری گنبد - متین صالحین ورامین، سالن المپیک،  ساعت ۱۵:۳۰

لازم به ذکر است دیدار بازرگانی جواهری گنبد و متین صالحین ورامین به طور مستقیم از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.