به گزارش پارس به نقل از "ورزش سه"، در ظاهر ماجرا خبر ساده بود و طبیعی به نظر می‌رسید اما پشت این خبر داستانی بود که دیروز دوباره سر باز کرد و انگشت اتهام را به سمت هافبک شماره 8 پرسپولیس نشانه رفت.

در واقع نوراللهی به خاطر نرفتن به اردوی اخیر تیم المپیک در بندرعباس با اعلام مصدومیتش از حضور در قطر محروم شد. او در حالی که مقابل استقلال خوزستان یکی از بهترین بازی‌های فصلش را ارائه داد به دلیل مصدومیت از فهرست نهایی تیم امید خط خورد!

اولین واکنش؛ نه ما دروغ می‌گوییم نه احمد

عصر جمعه اولین واکنش البته مربوط به این اتفاق را سرپرست تیم پرسپولیس نشان داد. محمود خوردبین در حاشیه مراسم بدرقه تیم فوتبال امید در خصوص خط خوردن احمد نوراللهی از این تیم گفت: «مصدومیت نوراللهی در اردوی کیش رخ داد و بعد از آن هم این بازیکن بهبود پیدا کرد و در دو بازی اخیر تیم از بهترین‌های پرسپولیس بوده است. البته انتخاب نفرات تیم امید بر عهده سرمربی تیم امید است و ما به سلیقه وی احترام می‌گذاریم.»

وی در ادامه با اشاره به خط خوردن نوراللهی از تیم امید و حضور او در بازی مقابل استقلال خوزستان گفت: «نه ما و نه نوراللهی دروغ نمی‌گوییم. او مصدوم بود اما به دیدار مقابل استقلال خوزستان رسید. الان نمی‌دانم مشکل چیست که به تیم امید دعوت نشده است. باید با مسوولان تیم امید صحبت کنم تا این مشکل برطرف شود.»

نوراللهی: از نظر خودم پای من مشکلی ندارد

ساعاتی بعد مصاحبه‌ای از نوراللهی به خبرگزاری‌ها رسید که او غیبتش در اردوی بندرعباس را توجیه کرده و گفته بود با هماهنگی کادر فنی تیم امید و به دلیل مصدومیت به بندرعباس نرفته است.

نوراللهی درباره ارتباط خط خوردنش و غیبت در اردوی بندرعباس گفت: «بعد از بازی با راه‌آهن با وجودی که مصدوم بودم صبح روز بعد از آن بازی ساعت 9 صبح اولین نفری بودم که با تمام وسایل برای حضور در اردوی بندرعباس به هتل آکادمی رفتم. اولین نفری که به اردو رفت من بودم و سعید عزیزیان شاهد است. همان جا پزشکان تیم امید پایم را معاینه کردند و گفتند با این وضعیت بهتر است به اردو نیایی. نرفتن من به اردوی بندرعباس کاملا با هماهنگی بود و خودشان مصدومیت من را تایید کردند.»

نوراللهی در خصوص اینکه کاشانی اعلام کرده با توجه به مصدومیت او و مشاهده ام. آر. ای از سوی پزشکان تیم امید ممکن بود مصدومیت وی در بازی‌های مقدماتی المپیک تشدید شود ادامه داد: «از اینکه کادر تیم امید نگران سلامتی من هستند ممنونم. اتفاقا چند روز قبل خود حاج حبیب کاشانی و رسایی تماس گرفتند و برای سایز کت و شلوار به خیاطی رفتم. در دو بازی اخیر پرسپولیس هم حضور داشتم و اگر چه به نظر خودم پایم مشکلی ندارد اما تصمیم گیرنده کادر فنی تیم امید هستند و من به تصمیم آنها کاملا احترام می‌گذارم. آرزوی من موفقیت تیم کشورمان است و به عنوان یک هوادار برای موفقیت این تیم از صمیم قلب دعا می‌کنم.»

هافبک پرسپولیس که سعی دارد ناراحتی‌اش را مخفی کند در پایان گفت: «تیم امید بازیکنان خوب و بزرگی دارد و بود و نبود من نمی‌تواند تاثیری در نتایج آن داشته باشد. ان‌شاءا... تیم ما بتواند با دست پر از قطر برگردد و من هم به عنوان یک سرباز هرگاه افتخار داشته باشم در خدمت فوتبال کشورم هستم. در پایان باید بگویم کادر تیم امید در این مدت برای من زحمات زیادی کشید و از آنها تشکر می‌کنم.»

خاکپور: نمی‌دانم چطور در باشگاهش بازی کرد

محمد خاکپور که خودش در مراسم بدرقه تیم المپیک غایب بود بعد از نزدیک به ۱۲ ساعت شایعه و گمانه‌زنی، خیلی صریح نبردن نوراللهی همراه تیم امید را یک تصمیم انضباطی دانست و گفت: «این بازیکن در اردوی بندرعباس مصدوم بود و براساس ام.‌آر.‌ای و تشخیص تیم پزشکی باید استراحت می‌کرد اما اینکه چطور برگشت و در باشگاهش بازی کرد را نمی‌دانم اما من ترجیح می‌دهم به جای او بازیکنی را به قطر ببرم که برای حضور در تیم امید، آسیب دیده نباشد.»

حبیب کاشانی درباره این تصمیم خاکپور گفت: «نمی‌توانم درباره مسائل فنی حرف بزنم و انتخاب قطعا با کادرفنی است اما یادتان باشد خاکپور الان بیشتر از همه برای خط خوردن نوراللهی ناراحت است چون ما یک سال مثل خانواده در کنار هم بودیم. اگر او این تصمیم را گرفته حتما برایش دلیل محکمی داشته است.»

موضع باشگاه پرسپولیس؛ سکوت

دیروز اما مصاحبه محمد مایلی‌کهن مدیر فنی تیم المپیک ماجرا را وارد فاز تازه‌ای کرد. مایلی‌کهن در این مصاحبه گفته بود باشگاه پرسپولیس در خصوص خط خوردن نوراللهی بیانیه صادر کرده و با گفتن اینکه «مگر ما می‌گوییم چه کسی در ترکیب پرسپولیس باشد» انگشت اتهام را به سمت باشگاه پرسپولیس و دخالت آنها برده بود که این مساله از سوی مدیر روابط عمومی باشگاه تکذیب شد.

پندار خمارلو دیروز در این خصوص توضیح داد: «من واقعا از خواندن صحبت‌های مایلی‌کهن متعجب شدم. باشگاه پرسپولیس هیچ بیانیه‌ای در خصوص تیم امید و دعوت نشدن احمد نوراللهی صادر نکرده است. ‌اگر بازیکن ما در تیم امید باشد برای ما باعث افتخار است و از این مساله استقبال می‌کنیم اما حالا که نام احمد نوراللهی در لیست تیم امید قرار ندارد از این مساله استفاده کرده و این بازیکن خوب فوتبال کشورمان را همراه با خودمان در اردوی دبی همراه خواهیم کرد تا در کنار سایر بازیکنان آماده حضور در نیم‌فصل دوم لیگ برتر شود. پرسپولیس تنها تیمی بوده که به صورت کامل بازیکنانش را در اختیار تیم امید قرار داده و همکاری تنگاتنگی با این تیم داشته است و هیچ‌گاه برای حضور بازیکنان‌مان در تیم امید بحثی نداشته‌ایم آن هم در حالی که برخی از باشگاه‌ها در این رابطه مشکلاتی به وجود آوردند اما حتی زمان‌هایی که به بازیکنان‌مان نیاز مبرم هم داشتیم باز هم با تیم امید همکاری کاملی را انجام دادیم. واقعا از صحبت‌های آقای مایلی‌کهن متعجبم. ما کجا بیانیه داده‌ایم که خودمان از آن خبر نداریم؟ آقای مایلی‌کهن اگر بیانیه‌ای از باشگاه پرسپولیس دیده به ما بگوید که کجا این بیانیه را دیده تا ما آن را پیگیری قانونی کنیم چرا که مرجع رسمی باشگاه پرسپولیس سایت باشگاه است و اخبار ما از روی این سایت به اطلاع عموم می‌رسد و یک خط هم در خصوص دعوت نشدن نوراللهی در سایت باشگاه پرسپولیس منتشر نشده است.»

پزشک پرسپولیس: نوراللهی مصدوم نیست

دکتر حقیقت پزشک پر‌سپولیس هم بعد از اینکه گفته شد نوراللهی به خاطر مصدومیت خط خورده این مساله را رد کرد و گفت: «تعجب می‌کنم که شما خبرنگاران چرا درباره مصدومیت نوراللهی از من سوال می‌کنید. اگر احمد مصدوم بود هیچ وقت نمی‌توانست مقابل استقلال خوزستان به میدان برود اما همه دیدید که او بدون کوچک‌ترین مشکلی در دیدار مقابل استقلال خوزستان برای پر‌سپولیس بازی کرد.»

او در پاسخ به این سوال که چرا با این شرایط نوراللهی به تیم ‌ملی امید دعوت نشده، گفت: فکر می‌کنم دعوت نشدن نوراللهی به تیم ‌ملی امید به خاطر سلیقه کادر فنی تیم ‌ملی بوده است.