هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام چهار دیدار به پایان می رسد. دربی تبریز و بازی استقلال مقابل ملوان از بازیهای مهم این روز هستند. 
  
ملوان- استقلال 
  
قوهای سپید انزلی روز جمعه در ورزشگاه تختی انزلی پذیرای آبی پوشان پایتخت هستند، سازمان لیگ با درخواست استقلال برای تعویق این بازی به اسفند ماه پاسخ منفی داد و شاگردان مظلومی  مجبور هستند رودرروی شاگردان استیلی صف آرایی کنند. 
  
محسن ترکی به همراه رضا سخندان، تورج عیوض محمدی و محمدرضا فغانی قضاوت این بازی را بر عهده دارند، حسین عسگری هم ناظر داوری است. 

ملوان:  
سیدحسین حسینی، حسین ماهینی، عزت اله پورقاز، حسین کنعانی، عزیز معبودی، محمد آبشک، مازیار زارع، پژمان نوری، جلال رافخایی، محرمی و محمد نزهتی 
سرمربی: حمید استیلی 
 
استقلال: 
وحید طالب لو، هرایر مگویان، حنیف عمران زاده، امین حاج محمدی، میثم مجیدی، امید ابراهیمی، سجاد شهباززاده، روزبه چشمی، جابر انصاری، آرش برهانی و محسن کریمی 
سرمربی: پرویز مظلومی 

دیدار دو تیم آغاز شد.
  
دقیقه 6: پاس عالی آبشک سیدجلال رافخایی را در موقعیت تک به تک قرار داد اما داور صحنه را آفساید اعلام کرد.

در دقیقه 8 پاس عمقی فوق العاده روزبه چشمی در گوشه محوطه جریمه به آرش برهانی رسید، برهانی با یک پاس دقیق انصاری را در موقعیت تک به تک قرار داد و او با یک بغل پای راحت دروازه ملوان را باز کرد. 

دقیقه 15: سجاد شهباززاده از سمت چپ دفاع ملوان را به هم ریخت و ضربه اش به مدافع ملوانان خورد.

در دقیقه 17 سانتر  فوق العاده حسین ماهینی را سیدجلال رافخایی از شش قدم به زیبایی وارد دروازه کرد.

در دقیقه 22 شوت فوق العاده محسن کریمی از پشت محوطه جریمه استقلال را پیش انداخت.

دقیقه 35 : سانتر جابر انصاری از روی نقطه کرنر با ضربه سر عمران زاده همراه شد اما مدافعان ملوان توپ را از روی خط بیرون کشیدند. 

دقیقه 37 : پاس شهباززاده به برهانی رسید و شوت او را حسینی به زیبایی مهار کرد.

تراکتورسازی تبریز- گسترش فولاد تبریز 
  
دربی تبریز میان تیمهای فوتبال تراکتورسازی و گسترش فولاد ساعت 15 در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می شود. 
  
حاجی پور به همراه میریعقوب حجتی،یعقوب سخندان و حمید حاج ملک قضاوت این بازی را بر عهده دارند، محمدرضا فلاح ناظر داروی است. 

تراکتورسازی: 
محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، کارلوس کاردوسو، محمد ایرانپوریان، علی حمودی، فردین عابدینی، مهدی کیانی، آگوستو سزار، شاهین ثاقبی، ایوب کلانتری و فرزاد حاتمی 
سرمربی: امیر قلعه‌نویی 
 
گسترش فولاد: 
گئورگیف، مصطفی اکرامی، امید نظامی‌پور، محمد نصرتی، مرتضی اسدی، امیرحسین کریمی، مگنو باتیستا، سامان نریمان‌جهان، محمد ابراهیمی، شهرام گودرزی و سیدمهدی سیدصالحی 
سرمربی: فراز کمالوند

دیدار دو تیم ساعت 14:30 آغاز شد.
  
دقیقه 14 – ارسال ایوب کلانتری از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر شیرجه ای خالد شفیعی دروازه گسترشی ها را تهدید کرد اما این توپ به بیرون رفت. 

دقیقه 20 – ضربه گسترشی از زاویه بسته موقعیت خطرناکی روی دروازه تراکتوری ها ایجاد کرد اما اخباری با عکس العملی زیبا توپ را مهار کرد.

در دقیقه 35 محمد ابراهیمی توپ دریافتی به شکلی حرفه ای با سینه استپ کرد و سپس با سر توپ را از مدافع مستقیم خود عبور داد و با ضربه ای دیدنی و دقیق توانست اولین گل این بازی را به ثمر برساند.

دقیقه 37 – آگوستو سزار توپی را پشت محوطه گسترشی ها از ان خود کرد و شوت غافلگیرانه ای را روانه دروازه حریف کرد اما این توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

سیاه‌جامگان مشهد- استقلال اهواز 
  
تیم فوتبال سیاه جامگان مشهد روز جمعه ساعت 14:30 در ورزشگاه ثامن مشهد میزبان تیم استقلال اهواز است. 
  
بابک وسیله بر، فرزاد بهرامی، حمزه علی سلیمی و وحید کاظمی تیم داوری این بازی را تشکیل می دهند محمد علی فروغی هم ناظر داوری این بازی است. 

سیاه جامگان: 
 محمدحسن عین افشار، میثم  حسینی، رضا شربتی، علیرضا نقی زاده، مهدی جعفرپور، مصطفی احمدی، الوکورده، حسین کریمی، ایمان موسوی، کل کنویا و آلاجی سوسه. 
سرمربی: فرهاد کاظمی 
 
استقلال اهواز: 
لوییز فرناندو، علی حلیچی، اسماعیل نظر، مهدی اسلامی، شاهین مجیدی، عادل کلاه کج، حسین بهرامی، مبین میردورقی، حمزه خذیراوی، رضا بهمئی و میلاد پاک. 
سرمربی: سیاوش بختیاری زاده

دیدار دو تیم آغاز شد.  

دقیقه ۳۳: ضربه ایمان موسوی در دستان فرناندو جای گرفت. 

دقیقه ۳۵: ضربه کاشته سید محسن حسینی  که به زیبایی زده شد با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

صبای قم- نفت تهران 
  
شاگردان دایی ساعت 15 در ورزشگاه یادگار امام قم به مصاف شاگردان منصوریان می روند.

 تورج حق‌وردی، حسن یوسفی،‌مجید ویشگاهی و جمشید محمدی تیم داوری این بازی را تشکیل می دهند عبداله باعزم هم ناظر داروی این بازی است. 

دیدار دو تیم از ساعت 15 آغاز شد.