به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، جواد راشکی افزود: صعود بین‌المللی به قله 4050 متری تفتان با حضور کوهنوردان ایرانی و خارجی طی روزهای 14 تا 16 بهمن برگزار خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: فدراسیون برای حضور کوهنوردان خارجی رایزنی می‌کند و هنوز تیم‌های آن مشخص نشده‌اند ولی احتمال دارد از ترکیه، قزاقستان و ترکیه باشند برای حضور کوهنوردان داخلی هم

 400-300 کوهنورد شرکت می‌کنند.

 

راشکی در ادامه گفت: هزینه حضور کوهنوردان در این صعود بر عهده شخص می‌باشد و هیأت استان، اسکان، تغدیه و خوابگاه آنها را بر عهده می‌گیرد و برای هر استان 6 سهمیه، 4 نفر مرد و دو 2 زن اختصاص یافته است.

 

وی در خصوص حضور کوهنوردان خارجی در تفتان افزود: با توجه به اینکه استان دورافتاده‌ای هستیم و از مرکز فاصله داریم کمتر کوهنورد خارجی به این کوه صعود می‌کنند و اگر هم بخواهند صعودی انجام دهند بیشتر از کشورهای آسیایی می‌آیند.

 

** تفتان، آتشفشانی خاموش

راشکی گفت: کوه تفتان در 150 کیلومتری زاهدان و 450 کیلومتری شهر خاش قرار دارد و سومین کوه آتشفشان خاموش بعد از دماوند و سبلان است.

 

** مشکل مالی نداریم

وی در این باره خاطرنشان کرد: خوشبختانه با درایت ریاست محترم هیأت کوهنوردی استان کمبود مالی نداریم و اسپانسر از ما حمایت می‌کند.