به گزارش پارس به نقل از "ورزش سه"، دومین دوره رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا در حالی از بیست و دوم دی ماه به میزبانی قطر آغاز می شود که این دوره از رقابت ها به خاطر معرفی سه نماینده آسیا در المپیک 2016 ریودوژانیرو از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار شده است.

 

در آستانه این رقابت ها مسئولان برگزاری در مراسمی ویژه در یکی از هتل های مجلل دوحه از نماد رقابت ها رونمایی کردند. نجیم (روباه صحرا) نمادی است که قطری ها برای این دوره از رقابت ها انتخاب و از عروسک آن پرده برداری کردند.خلیفه هارون مدیر بازاریابی فدراسیون قطر در مراسم رونمایی از این عروسک گفت:« هوش و سرعت نجیم (روباه صحرا) ویژگی های بارزی بود که برای انتخاب نماد مد نظر قرار گرفتو تصمیم گرفتیم  از این حیوان نجیب به عنوان  نشان رقابت های زیر 23 سال آسیا قطر 2016 استفاده کنیم .»

 

روزنامه الرایه چاپ دوحه در گزارشی کامل از مراسم رونمایی از نجیم (روباه صحرا) نوشت:« قطر برای رسیدن به المپیک 2016 تمامی سرمایه گذاری های لازم را انجام داده و امیدوار است با رسیدن به عنوان قهرمانی این تورنمنت یکی از نماینده های آسیا در بزرگ ترین تورنمنت ورزشی دنیا باشد». نکته بارز این که در این گزارش نویسنده روزنامه الرایه از تیم های ایران، ژاپن ، کره جنوبی و استرالیا به عنوان رقیبان اصلی قطر در راه قهرمانی نام برده است.

 

رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا با 16 تیم در چهار گروه از روز 22 دی آغاز می شود که در مرحله گروهی ایران با قطر میزبان ، چین و سوریه در گروه اول قرار گرفته و در اولین بازی روز بیست و دوم دی ماه باید در ورزشگاه السد به مصاف سوریه برود. جدالی تکراری چون این دو تیم دو ماه پیش در فینال رقابت های قهرمانی غرب آسیا به مصاف هم رفتند و ایران با دو گل به برتری رسید.