به گزارش پارس به نقل از ایسنا، ذبیح‌الله پورشیب در مورد شرایط خود و وضعیت تمرینی در آستانه لیگ برتر کاراته ایران اظهار کرد: خوشبختانه شرایط خوبی دارم و تمریناتم را به صورت مستمر پیگیری می‌کنم و امیدوارم با این روند تمرینی بتوانم در رقابت‌های جهانی کاراته که سال آینده در اتریش برگزار می‌شود بهترین نتیجه را کسب کنم.

او ادامه داد: خوشبختانه در رقابت‌های لیگ جهانی که چندی پیش در ژاپن برگزار شد موفق به کسب مدال نقره شدم و در مجموع دو حضورم در رقابت‌های لیگ جهانی سال 2015 یک مدال طلا و یک نقره را به دست آوردم.

ملی‌پوش کاراته ایران با تاکید بر اهمیت حضور مستمر در رقابت‌های لیگ جهانی، خاطرنشان کرد: با اینکه فقط در دو مرحله از رقابت‌های لیگ جهانی کاراته حضور پیدا کردم اما در نهایت در پایان سال 2015 رنکینگ پنجم جهانی را به دست آوردم.

پورشیب اضافه کرد: در طول سال هشت مرحله از رقابت‌های لیگ جهانی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود و وقتی که به صورت مستمر در این رقابت‌ها حضور داشته باشیم می‌توانیم با بهترین شرایط در رقابت‌های جهانی اتریش حضور پیدا کنیم. این رقابت‌ها سبب شناخت بازیکنان از یکدیگر می‌شود که امیدوارم فدراسیون شرایطی را فراهم کند تا بتوانیم در تورنمنت‌های مختلف به صورت مستمر حضور پیدا کنیم.

او با بیان اینکه کاراته ایران تقریبا در همه رقابت‌های بین‌المللی بهترین نتیجه را به دست آورده، گفت: کاراته در هر رقابت بین‌المللی که حاضر بوده بهترین نتایج را کسب کرده و مطمئن باشید در رقابت‌های سال آینده اتریش نیز برای دفاع از عنوان قهرمانی مبارزه می‌کنیم.

ملی‌پوش تیم دانشگاه آزاد در بخش دیگری از این گفت‌وگو به برگزاری لیگ برتر کاراته اشاره کرد و گفت: تیم ما بهترین شرایط را دارد و به نظرم می‌توانیم در این فصل عنوان قهرمانی را به دست بیاوریم. البته دیگر تیم‌ها نیز با تمام توان پا به این رقابت‌ها گذاشتند. رقابت‌های لیگ سبب می‌شود چهره‌های جدیدی را که شاید فرصت بروز چندانی نداشتند ببینیم و قطعا این چهره‌ها می‌توانند آینده‌ساز کاراته ایران باشند.

او همچنین با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر حواشی کمتری در کاراته وجود دارد، گفت: خدا را شکر در حال حاضر مانند سابق حواشی در کاراته وجود ندارد. البته خانواده کاراته گاهی حاشیه ها را بزرگ می‌کنند و اگر اختلافی هم به وجود می‌آید باید در داخل خانواده کاراته حل شود و رسانه‌ای نشود.

ملی‌پوش کاراته ایران در پایان خاطرنشان کرد: کاراته ایران پتانسیل زیادی برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر دارد. مطمئن باشید اگر روزی کاراته المپیکی شود بهترین مدال‌ها را برای ایران به ارمغان می‌آورد. امیدوارم آرامش کنونی کاراته پایدار باشد و برخی با به وجود آوردن حاشیه‌ها سعی نکنند که جو کاراته را به هم بریزند.